کتاب کلمات

The Colossus and Other Poems
کد کتاب : 107156
شابک : 978-6004058476
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 84
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1960
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب کلمات اثر سیلویا پلات

سیلویا پلات یکی از شاعران و نویسندگان برجسته و تأثیرگذار قرن بیستم بود. او در 27 اکتبر 1932 در بوستون، ماساچوست، آمریکا متولد شد و در تاریخ 11 فوریه 1963 در لندن درگذشت. سیلویا پلات به عنوان یک شاعر و نویسنده به ویژگی‌هایی چون نوآوری در زبان و سبک نوشتاری، بیان عاطفی و روان‌شناسی عمیق در آثارش، و تمرکز بر مسائل مهم انسانی مشهور است.

او بیشتر برای شعرهایش شناخته می‌شود که به صورت زیبا و اغواگرانه در مورد مسائلی چون عشق، انزوا، افسردگی، خودکشی، و بحران‌های روانی انسانی نوشته است. او به خصوص در مورد تجربیات شخصی خود با افسردگی و انزوا نوشت و این تجربیات در آثارش معمولا به صورت زیبایی بسیار شخصی و واقعی به تصویر کشیده شده است.

کتاب « کلمات» نوشته « سیلویا پلات» توسط نشر ثالث منتشر شده است. سیلویا پلات با این کتاب شعر شگفت انگیز و مهیج که برای اولین بار در سال 1960 منتشر شد، با نیرویی شگفت انگیز وارد ادبیات شد. او درباره خروس‌ها و اسکلت‌ها، پدران و خودکشی‌ها، درباره الزامات پر سر و صدا زندگی می‌نویسد.

کتاب کلمات

سیلویا پلات
سیلویا پلات، زاده ی 27 اکتبر 1932 و درگذشته ی 11 فوریه ی 1963، نویسنده ی داستان کوتاه، رمان نویس و شاعر آمریکایی بود. او که در بوستون به دنیا آمد، پس از گذراندن تحصیلات اولیه به کالج اسمیت و نیونهام در دانشگاه کمبریج رفت. پلات پس از این دوران، موفقیت های بزرگی به عنوان شاعر و نویسنده به دست آورد. او در سال 1956 با شاعری به نام تد هیوز ازدواج کرد و پس از گذشت چندین سال، به همراه همسرش به انگلستان نقل مکان کرد. این زوج که دارای دو فرزند بودند، در سال 1962 از یکدیگر جدا شدند. Plath was clinicall...
نکوداشت های کتاب کلمات
Sylvia Plath's eye is sharp . . . and her wits responsive to what she sees
چشم سیلویا پلات تیزبین است. . . و عقل او به آنچه می بیند پاسخ می دهد
Poetry

She steers clear of feminine charm, deliciousness, gentility, supersensitivity and the act of being a poet. She simply writes good poetry.
او از جذابیت زنانه، ملایمت، حساسیت فوق العاده و عمل شاعر بودن دوری می کند. او به سادگی شعر خوبی می نویسد.
London Observer

قسمت هایی از کتاب کلمات (لذت متن)