کتاب بن سعود

Ibn Saud
جنگجوی صحرا و معمار پادشاهی عربستان
کد کتاب : 107241
مترجم :
شابک : 978-6001827884
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 664
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1986
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب بن سعود اثر مایکل دارلو

ابن سعود با زندگی سنتی سخت کوچ نشینان صحرا به مردانگی رسید، زندگی ای که از زمان ابراهیم تغییر چندانی نکرده بود. او که به شجاعت فیزیکی بی‌نظیری مجهز شده بود، غالبا با سلاح‌ها و تاکتیک‌هایی که بی شباهت به آن‌هایی که آشوریان باستان به کار می‌بردند، جنگید و پیروز شد، مجموعه‌ای از پیروزی‌های نظامی حیرت‌انگیز بر دشمنان بسیار قدرتمندتر از خودش. در همان دوره، او خود را از یک شیخ کوچک به یک پادشاه محترم و دولتمرد بزرگ تبدیل کرد که مورد توجه رهبران جهان مانند چرچیل و روزولت قرار گرفت. ابن سعود که عاشق پرشور زنان بود، همسران زیادی گرفت، صیغه های زیادی داشت و تقریبا صد فرزند داشت. با این حال، او یک مسلمان ثابت قدم و مومن باقی ماند که توسط کسی که در زمان مرگش در سال 1953 به خوبی او را می شناخت، به عنوان "احتمالا بزرگترین عرب پس از پیامبر اسلام" توصیف کرد. عربستان سعودی، کشوری که ابن سعود ایجاد کرد، متحد سرسخت غرب است، اما همچنین زادگاه اسامه بن لادن و پانزده نفر از نوزده هواپیماربای 11 سپتامبر است. پادشاهی سعود، همانطور که اکنون وجود دارد، از فراز و نشیب زمان جان سالم به در برده و به بازیگری ارزشمند در صحنه سیاسی جهان تبدیل شده است.

کتاب بن سعود

مایکل دارلو
مایکل دارلو (زاده ۱۳ ژوئن ۱۹۳۴) تهیه‌کننده، کارگردان و نویسنده تلویزیونی بریتانیایی است. پس از شروع به عنوان بازیگر، اولین فیلم کوتاه او توسط مستندساز جان گریرسون دیده شد و در تلویزیون و در جشنواره فیلم ادینبورگ 1960 به نمایش درآمد. برنامه های مستند، نمایشی و هنری دارلو جوایز بین المللی از جمله بفتا، جایزه امی و طلا را در جشنواره تلویزیونی نیویورک دریافت کرده اند. از آثار او می‌توان به اپیزود «نسل‌کشی در جنگ جهانی»، «بارت‌های خیابان ویمپل»، «ج...
قسمت هایی از کتاب بن سعود (لذت متن)
«بیدار شوید، بیدار شوید!» پسرک بیدار می شود. نامش عبدالعزیزبن سعود و بزرگ ترین پسر باقیمانده از عبدالرحمان، امیرنجد، است؛ منطقه ای فقیر و دورافتاده در اعماق بخش مرکزی سرزمین محصور در میان صحرا که امروز آن را به نام عربستان سعودی می شناسیم. ژانویۀ 1891 است و عبدالعزیز ده سال دارد. و این آغاز تاریخی پر فراز و فرود، در پی فراز و فرودهای پیشین تاریخ خاورمیانه است. در بارۀ عربستان و بن سعود بسیار شنیده اید، اما عوامل بسیار در کار بوده اند تا بسیاری از افکار،اعمال و حادثه ها ناشنیده بمانند.