کتاب آموزش زبان عربی 1

Zaban Arabi
کد کتاب : 107351
شابک : 978-9640103227
تعداد صفحه : 186
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : شومیز
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب آموزش زبان عربی 1 اثر آذرتاش آذرنوش

کتاب "آموزش زبان عربی" نوشته "آذرتاش آذرنوش" توسط نشر مرکز نشر دانشگاهی منتشر شده است. زبان عربی، یکی از زبان‌های سامی است و از جمله شش زبان رسمی سازمان ملل متحد به شمار می‌آید. این زبان، به عنوان زبان مقدس در اسلام شناخته می‌شود و در جهان عرب به عنوان زبان رسمی استفاده می‌شود. علاوه بر این، در سایر کشورهای شمال آفریقا نیز به عنوان زبان اقلیتی شناخته می‌شود.

زبان عربی به طور رسمی در ۲۵ کشور به کار می‌رود و تعداد گویشوران آن به بیش از ۴۷۰ میلیون نفر می‌رسد که این زبان را به عنوان یکی از پرگویش‌ترین زبان‌های جهان معرفی می‌کند. این زبان امروزه دارای ۱۳ لهجه مختلف و گویش‌های گوناگون است، اما عربی نوین به عنوان زبان رسمی نوشتاری در همه کشورهای عربی شناخته شده است.

تأثیر زبان عربی بر دیگر زبان‌ها وجود دارد و به ویژه بر زبان‌هایی مانند فارسی، پشتو، اردو، هندی و زبان‌های خانواده زبان‌های ترکی بسیار چشمگیر است. این تأثیرات در میانه‌های ادبی، علمی و فرهنگی مشهود می‌شوند و نمونه‌های آن در آثار ادبی و علمی مختلف قابل مشاهده است.

کتاب آموزش زبان عربی 1

آذرتاش آذرنوش
آذرتاش آذرنوش (۲۹ بهمن ۱۳۱۶ – ۱۵ مهر ۱۴۰۰) مؤلف و محقق در زبان و ادبیات عرب، مدیر بخش ادبیات عرب در مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی و استاد دانشکدهٔ الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران، و همچنین پیشکسوت ورزش چوگان بود. وی چهره ماندگار ادبیات عرب در همایش چهره‌های ماندگار بود. وی در پانزدهم مهر ۱۴۰۰ در سن ۸۴ سالگی درگذشت.
قسمت هایی از کتاب آموزش زبان عربی 1 (لذت متن)
معرفی مباحث آموزش زبان عربی 1 پیشگفتار الدروس الاول الدروس الثانی الدروس الثالث الدروس الرابع الدروس الخامس:القمر الشمس الدروس السادس: احمد و مریم الدروس السابع:لیس احمد معلما الدروس الثامن: الصف الدروس التاسع:میدان القتاب و....