کتاب استراتژی در شطرنج

Chess Strategy for Kids
50 درس استراتژی کاربردی
کد کتاب : 107624
مترجم :
شابک : 978-6001302190
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 160
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب استراتژی در شطرنج اثر توماس انکویست

نکته ای که همه تاکتیک ها را به هم متصل می کند، استراتژی است. شطرنج بازان با ایجاد یک برنامه خوب، نقاط قوت تخته را به دست می آورند و نقاط ضعف حریف را هدف قرار می دهند. بازیکن باتجربه و معلم توماس انگکویست نشان می دهد که همه چیز به منطقی بستگی دارد که بازیکنان در هر سنی می توانند آن را درک کنند. او توضیح می دهد که چگونه می توان استراتژی مناسب را در طیف گسترده ای از موقعیت های معمولی شناسایی کرد. با راهنمایی او، شما به زودی برنامه های خوبی را به تنهایی پیدا خواهید کرد - و سپس زمان آن خواهد بود که تسلط تاکتیکی خود را نشان دهید!
او ابتدا اهمیت مربع‌های مرکزی و اصول پیاده‌سازی را آموزش می‌دهد، قبل از اینکه به بررسی نقش هر یک از مهره‌ها و چگونگی تأثیرپذیری آنها از سازه پیاده پرداخته شود. در نهایت می بینیم که چگونه از آنها برای راه اندازی حملات با انواع مختلف استفاده کنیم. سپس این فرصت را خواهید داشت که مهارت های استراتژیک جدید خود را در 54 تمرین، همه با راه حل های کامل، آزمایش کنید.

کتاب «استراتژی در شطرنج» دوره کاملی را ارائه می دهد که به خوانندگان کمک می کند تا پتانسیل مهره های خود را درک کنند و هدفمندتر در بازی های خود بازی کنند. هنگامی که شما فرماندهی نیروهای خود را به دست می گیرید و آنها را مانند یک ژنرال مسئول یک ارتش هدایت می کنید، شطرنج دیگر احساس یک سری رویدادهای تصادفی را نخواهد داشت.

کتاب استراتژی در شطرنج

توماس انکویست
توماس انگکویست یک استاد بین المللی از سوئد با بیش از سه دهه تجربه در شطرنج بین المللی است. او یک مربی موفق شطرنج است و همچنین سهم قابل توجهی در تئوری شطرنج داشته است.توماس انکویست سردبیر وب سایت schacksnack.se است و در مدرسه ای در منطقه استکهلم تدریس می کند.
دسته بندی های کتاب استراتژی در شطرنج
قسمت هایی از کتاب استراتژی در شطرنج (لذت متن)
استراتژی مثل یک چسب همه ی اطلاعات و دانسته های پراکنده ی شما را به یکدیگر متصل می کند. شما را قادر می سازد برای پوزیسیون طرح و شیوه ی اجرا طراحی یا مهندسی کنید و اطلاعات خود را در عمل به کار بگیرید و هدفمند بازی کنید. شطرنج بدون استراتژی، تبدیل به نوعی بازی می شود که افراد در آن حرکات خود را بی هدف تا آنجا ادامه می دهند که یکی «فرصت اجرای تاکتیک» یا «از دست دادن سوار با اشتباهی فاحش» را به دیگری می دهد. بدون استراتژی بازی شطرنج نمی توانست مجذوب نسل های مختلف بازیکنان در طول تاریخ شود و در میان بازی هایی با صفحه و مهره یکی از معروف ترین آنها در چند قرن اخیر باشد.