کتاب سفرنامه مصور ناصرالدین شاه به فرنگ

Pictorial Diary of Shah of Persia
سفر اول (۱۲۹۰ق/ ۱۸۷۳م)‬
کد کتاب : 107770
شابک : 978-6229259559
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب سفرنامه مصور ناصرالدین شاه به فرنگ اثر مجید عبدامین

کتاب سفرنامه ناصرالدین شاه به فرنگ نوشته ناصرالدین شاه یکی از سفرنامه‌هایی است که انتشارات خانه تاریخ و تصویر ابریشمی برای علاقه‌مندان به این گونه ادبی منتشر کرده است. با این کتاب همراه با نویسنده به یک سفر جذاب می‌روید.
سفرنامه یکی از گونه‌های قدیمی ادبیات است که این فرصت را به خواننده می‌دهد که با یک سرزمین از زاویه نگاه یک مسافر آشنا شود، مسافری که شاید با فرهنگ و باورهای یک سرزمین آشنا نباشد و همین آشنا نبودن داستان و نگاهی متفاوت می‌سازد.
کتاب سفرنامه ناصرالدین شاه به فرنگ به خواننده کمک می‌کند تاریخ و فرهنگ ایران عصر قاجار را بهتر بشناسید.
ناصرالدین شاه از جمله پادشاهانی بود که سفر را جزء لاینفک سیستم حکومتی خود قرار داده بود و هر از چندگاهی سفرهایی در شهرهای ایران و یا کشورهای خارجی انجام می‌داد و از جمله عادات پسندیده وی نگارش یادداشت‌های روزانه و حتی چاپ و انتشار آنها بود. اولین سفر به سال ۱۲۹۰ق. به انجام رسید. این سفر روز شنبه ۲۱ صفر از تهران آغاز و روز جمعه جمعه ۳ شعبان همین سال با برگشت وی به تهران به اتمام رسید. در این سفر شاه با همراهان خود از تهران به انزلی و از آنجا با کشتی به قفقاز و روسیه رفت سپس به ترتیب از آلمان، بلژیک، انگلستان، فرانسه سوئیس، ایتالیا، اتریش و عثمانی دیدن کرد و سرانجام از راه قفقاز با کشتی به انزلی بازگشت و رهسپار تهران گردید.
در این سفر که حدود پنج ماه به طول کشید، از طرف امپراتورها و پادشاهان و امرا و روسای جمهوری ممالکی که شاه به آنجا رفته، همه‌گونه احترام به عمل آمده و همه جا نشان درجه اول کشور که به پادشاهان داده می‌شده، به دست روسای دول به شاه تقدیم شده است.

کتاب سفرنامه مصور ناصرالدین شاه به فرنگ