کتاب هگل و پدیدار شناسی روح

Routledge Philosophy Guidebook to Hegel and The Phenomenology of Spirit
کد کتاب : 10783
مترجم :
شابک : 9786002781123
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 368
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب هگل و پدیدار شناسی روح اثر رابرت استرن

پدیدارشناسی روح مهمترین و مشهورترین اثر هگل است.
خواندن کتاب "هگل و پدیدار شناسی روح" برای درک نظام فلسفی هگل و اینکه چرا او همچنان یک چهره اصلی در فلسفه غرب است ، ضروری است.
این اثر توسط رابرت استرن به نگارش در آمده است و محمد مهدی اردبیلی آن را به فارسی برگردانده است.
این کتاب راهنما، معرفی و ارزیابی می کند:
* زندگی هگل و پیشینه پدیدارشناسی روح
* ایده ها و متن پدیدارشناسی روح
* اهمیت مداوم کار هگل برای فلسفه.

استرن ضمن آگاه ساختن دانشجویان از طیف گسترده ای از اختلافات در مورد تقریبا هر موضوعی در شاهکار پیچیده هگل ، یک دوره واضح و جالب را از طریق متن هگل ترسیم می کند و پیوستگی های مهم موضوعی ، خاص و فردی را برجسته می کند.
تفسیر استرن برای دانشجویان و متخصصان متمایز ، و در عین حال قابل دسترس ، مفید و تحریک کننده است. او مجموعه ای خوب از متن را می آورد که به درک بهتر فلسفه هگل کمک خواهند کرد. کتابشناسی وی منابع مفیدی را برای دانشجویان مقدماتی و پیشرفته ارائه می دهد. بورس تحصیلی اخیر هگل پیشرفت های چشمگیری داشته است. در این زمینه ، مقدمه جدید استرن واقعا بسیار با ارزش است.

کتاب هگل و پدیدار شناسی روح

رابرت استرن
رابرت استرن متولد فوریه ۱۹۶۲ ، فیلسوف بریتانیایی و استاد فلسفه دانشگاه شفیلد است. او به دلیل آثارش در زمینه تاریخ فلسفه خصوصاً هگل شناخته‌شده‌است.او از کالج سنت جان کمبریج فارغ التحصیل شد ، و سپس عضو هیئت تحقیقات در آنجا شد. وی از سال 2000 استاد دانشگاه شفیلد و از سال 2004 تا 2008 رئیس گروه فلسفه بود.
قسمت هایی از کتاب هگل و پدیدار شناسی روح (لذت متن)
در نتیجه، با وجود این که تاکید بر عادی بودن زندگی هگل می تواند گمراه کننده باشد، تاکید بر خارق العاده بودن عصر وی گمراه کننده نیست. در حقیقت هر دوی این ها، البته در سطوحی متفاوت، قابل ملاحظه اند. اولا هگل و سایر متفکران هم نسلش به لحاظ تاریخی و سیاسی انقلاب کبیر فرانسه، عواقب خونبار ترور، ظهور و سقوط ناپلئون و انقلاب ژوئیه ۱۸۳۰ را شاهد بودند. علاوه بر این، آن ها در دورانی زندگی می کردند که امپراتوری مقدس روم سقوط کرده و سازماندهی مجدد حیات سیاسی و اجتماعی در بسیاری از ایالات آلمان آغاز شده بود که منجر به افول و ظهور جریان اصلاحات آزادیخواهانه در این ایالات شد. در آن دوره، رویدادهای فرانسه برای تمام روشنفکران آلمانی از اهمیت ویژه ای برخوردار بود.

در همین زمان بود که وی ادعا کرد در سرتاسر زندگی اش، همواره برای جشن گرفتن سقوط باستیل در ۱۴ ژوئیه پیکی می نوشیده است ( در ۱۴ ژوئیه ۱۸۲۰، کم تر از یک سال پس از تصویب فرمان های سرکوبگرانه کارلسبات، با خریداری بهترین مارک شامپاین برای دوستانش آن ها را شگفت زده کرد، تا آن ها نیز بتوانند [ هر ساله ] دست به اقدامی مشابه بزنند ) . بنابراین، تعجبی ندارد که هگل در بحثش پیرامون آزادی و مدرنیته در کتاب پدیدارشناسی، همانند سایر آثارش در باب فلسفه اجتماعی و تاریخ، به انقلاب [ کبیر فرانسه ] جایگاه برجسته ای اختصاص دهد.