کتاب رموز دائویی

Xiangyan poyi 象言破疑
در رفع ابهام از تمثیلات کیمیای درون (مطالعات دائویی 3)
کد کتاب : 107995
مترجم :
شابک : 978-6226563109
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 312
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب رموز دائویی اثر لیو ی مینگ

کتاب "رموز دائویی: در رفع ابهام از تمثیلات کیمیای درون (مطالعات دائویی 3)" اثر لیو یی‌مینگ توسط انتشارات "زندگی روزانه" منتشر شده است. این کتاب به تفسیر و رفع ابهام از کلمات تمثیلی دائویی می‌پردازد و از اهمیت واژگان مربوط به دائو در تمثیلات کیمیای درون گفتار می‌کند.

این کتاب به پنج بخش اصلی تقسیم می‌شود. در بخش نخست، تمهیدات، اصول و اصطلاحات مهم برای ورود به مباحث تمثیلات کیمیای درون دائویی مورد بررسی قرار می‌گیرد. بخش دوم، تنزّلات، به مطالب مرتبط با سفر روح انسان و سیر نزولی آن پرداخته و این سفر را در هفت مقطع مختلف تا دامگه حادثه توضیح می‌دهد. بخش سوم، ترقیات، به سیر صعودی روح و آزاد شدن از بند تعلّقات جسمانی و نفسانی می‌پردازد و مراحل تحقق به مقام نیستی بزرگ را مورد برسی قرار می‌دهد. بخش چهارم، تمثیلات، شرحی دقیق از بیست‌وشش تمثیل دائویی ارائه می‌دهد و برخی از اسرار کیمیای درون را روشن می‌سازد. بخش پنجم، مرموزات، شامل چهل دوبیته و یک قطعه منثور مختصر است که به اشاره به مسائل دائویی در طول راه دقیقه تعلیقی، موجبات تأمل فراگیر در این فلسفه را فراهم می‌کند.

کتاب "رموز دائویی" مخاطبان خود را با دنیای پرمعنای دائو و تفسیر مفاهیم پیچیده آن آشنا می‌کند. این کتاب مناسب برای افرادی است که به فهم عمیق‌تر دینامیک‌های دائویی و تمثیلات کیمیای درون علاقه‌مندند.

کتاب رموز دائویی

لیو ی مینگ
لیو ییمینگ (۱۷۳۴–۱۸۲۱) (刘一明) استاد، متفکر و نویسنده چینی تائوئیست بود. او یکی از نمایندگان اصلی کیمیاگری داخلی تائوئیست یا نیدان بود. او استاد نسل یازدهم یکی از شاخه های شمالی تبار لانگمن 龍門 (دروازه اژدها) و نویسنده آثار زیادی بود که دیدگاه های او را در مورد تائوئیسم و نیدان نشان می دهد.