کتاب کالیگولا

Caligula
کد کتاب : 10812
مترجم :
شابک : 978-9644485787
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 148
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 15
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

کالیگولا
Caligula
کد کتاب : 533
مترجم :
شابک : 978-600-7987-35-3
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1944
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

کالیگولا
Caligula
  • 15 % تخفیف
    75,000 | 63,750 تومان
  • موجود
  • انتشارات: قطره قطره
    نویسنده:
کد کتاب : 3203
مترجم :
شابک : 9786001193330
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 128
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1944
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 17
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب کالیگولا اثر آلبر کامو

یافتن معنا و ارزش در مواجه با پوچی و بی معنایی زندگی، موضوعی است که تقریبا در تمامی آثار آلبر کامو، همچون نمایشنامه ی کالیگولا، به چشم می خورد. کالیگولا، امپراتور رومی و بدنامی است که در این نمایشنامه ی چهار پرده ای، به تجسمی از پوچی و معنازدگی تبدیل می شود. ذهن کالیگولا پس از مرگ خواهر و معشوقه اش، به شکل وسواس گونه ای درگیر مفهوم «غیرممکن ها» می شود. او با گذشت زمان به حقیقتی مهم اعتقاد پیدا می کند: «انسان ها می میرند و از زندگی شان راضی نیستند.» این حقیقت، که کالیگولا آن را نتیجه ای برخاسته از منطقی ساده و درست می داند، مسئله ای است که همه ی ملت باید از آن آگاه شوند. کالیگولا برای انجام این کار، به همه ی شهروندان رومی دستور می دهد تا فرزندانشان را از ارث محروم کنند، همه ی ثروتشان را به دولت بدهند و اعدام شوند. او دستور می دهد تا لیستی تهیه شود که در آن، ترتیب اعدام مردم مطابق با خواست خودش تنظیم شده است. کالیگولا با این کار، قصد دارد تا بی رحمی زندگی و قریب الوقوع بودن مرگ را نشان دهد که به عقیده ی خودش، تنها در صورت ممکن شدن «غیرممکن ها» دردشان التیام خواهد یافت.

کتاب کالیگولا


ویژگی های کتاب کالیگولا

آلبر کامو برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات سال 1957

آلبر کامو
آلبر کامو، زاده ی ۷ نوامبر ۱۹۱۳ و درگذشته ی ۴ ژانویه ۱۹۶۰، نویسنده، فیلسوف و روزنامه نگار فرانسوی بود. او یکی از نویسندگان بزرگ قرن بیستم و خالق کتاب مشهور بیگانه است.پدرش «لوسین کامو» فرانسوی فقیری بود که در الجزیره برزگری می کرد و در آنجا با زن خدمتکاری که اهل اسپانیا بود ازدواج کرد و صاحب دو فرزند به نام های لوسین (هم نام پدر) و آلبر شد. کودکی کامو در یک زندگی فقیرانه ی طبقه ی کارگری سپری شد. او در تعطیلات تابستانی در برابر دریافت دستمزدی اندک در مغازه ها کار می کرد؛ سپس به آموختن انگلیسی ...
نکوداشت های کتاب کالیگولا
A daring immersion in the theater of the absurd.
جهشی شجاعانه به دل تئاتر معناباختگی.
Advocate

A fantastic, surrealistic experience.
تجربه ای شگفت انگیز و سوررئال.
Book Crazy

A mesmerizing nihilistic tale about a man driven to fanatical destruction.
داستانی پوچ گرایانه و مسحورکننده درباره ی مردی گرفتار در جنونی ویران گر.
Fantastic Fiction

قسمت هایی از کتاب کالیگولا (لذت متن)
من باید به آن ها یک هدیه شاهانه بدهم، هدیه برابری همه انسان ها. و وقتی همه در یک سطح قرار بگیرند، هنگامی که نا ممکن به زمین بیاید و ماه در دستان من قرار گیرد، شاید بعد از آن من به موجودی بهتر تبدیل شوم و جهان تازه شود، پس از آن است که دیگر آدم ها نخواهند مرد و شاد خواهند بود.

دوست داشتن یک موجود در این است که پیر شدن با او را بپذیریم.

کالیگولا: دنیا به صورت موجود، غیرقابل تحمله. پس من احتیاج به ماه دارم، یا به خوشبختی، یا به ابدیت، شاید به یک چیز که جنون باشه که در هر حال متعلق به این دنیا نباشه.