کتاب بر قله اقتدار با توانمندی های منش

The Power of Character Strengths
کد کتاب : 108472
مترجم :
شابک : 978-6007152928
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 384
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب بر قله اقتدار با توانمندی های منش اثر رایان ام نیمک

«بر قله‌ی اقتدار با توانمندی‌های منش» نوشته‌ی رایان ام. نیمک، راهنمای تحول‌آفرینی است که قلمرو روانشناسی مثبت را بررسی می‌کند و بر نقاط قوت شخصیت به‌عنوان راهی برای رشد و رفاه شخصی تمرکز می‌کند.‌ این کتاب که با همکاری موسسه‌ی VIA در مورد شخصیت منتشر‌شده است، منبعی کاربردی است که افراد را قادر می‌سازد تا از نقاط قوت ذاتی خود برای داشتن یک زندگی رضایت‌بخش‌تر و معنادارتر استفاده کنند.
هسته‌ی اصلی کتاب، VIA است؛ چارچوبی که توسط روانشناسان مثبت‌اندیش برای شناسایی و دسته‌بندی فضایل و نقاط قوت اساسی که به شکوفایی انسان کمک می‌کند، ایجاد‌شده است. نیمک، به خوانندگان کاوش عمیقی در مورد این نقاط قوت شخصیت ارائه می‌دهد که شامل فضایلی مانند خرد، شجاعت، انسانیت، عدالت، اعتدال‌ و تعالی است.
نویسنده بر اهمیت شناخت و قدردانی از ترکیب منحصر‌به‌فرد خود از نقاط قوت شخصیت تأکید می‌کنند. آنها خوانندگان را از طریق یک فرآیند کشف خود، راهنمایی می‌کنند‌ و تشویق به تفکر در مورد تجربیات و ارزش‌های شخصی برای شناسایی و درک نقاط قوت فردی خود می‌کنند. این سفر درون‌نگر، زمینه را برای افراد فراهم می‌کند تا از نقاط قوت خود برای ارتقاء جنبه‌های مختلف زندگی خود استفاده کنند.
ویژگی قابل‌توجه کتاب، رویکرد عملی آن در به‌کارگیری نقاط قوت شخصیت در موقعیت‌های روزمره است. نیمک تمرین‌ها، فعالیت‌ها و مثال‌های واقعی زندگی را ارائه می‌کند تا به خوانندگان کمک کند نقاط قوت خود را در زمینه‌های مختلف، از جمله روابط، کار و رشد شخصی ادغام کنند. این کتاب به‌عنوان یک راهنمای عملی عمل می‌کند و استراتژی‌های عملی‌ای را برای افراد ارائه می‌کند تا نقاط قوت شخصیت خود را در زمینه‌های مختلف پرورش دهند و بیان کنند.
این روایت همچنین، به دانش پشت نقاط قوت شخصیت می‌پردازد و از تحقیقات و مطالعات موردی استفاده می‌کند تا تأثیر مثبت استفاده از این نقاط قوت را بر رفاه و رضایت از زندگی نشان دهد. نویسندگان تصورات غلط را از بین می‌برند و شواهدی را که از نقش نقاط قوت شخصیت در تقویت انعطاف‌پذیری، احساسات مثبت و سلامت روانی کلی حمایت می‌کند، برجسته می‌کنند.
عنوان «بر قله اقتدار با توانمندی‌های منش» به‌طور خلاصه موضوع اصلی کتاب را در‌بر می‌گیرد. نیمک، پتانسیل دگرگون‌کننده‌ی شناخت، قدردانی و فعال‌کردن نقاط قوت شخصیت خود را منتقل می‌کند. اصطلاح «قدرت»، بر قدرت این نقاط قوت در شکل‌دهی یک زندگی مثبت و معنادار تأکید می‌کند و به‌عنوان یک کاتالیزور برای رشد و رضایت شخصی عمل می‌کند.
سبک نگارش جذاب و با اشتیاق نویسندگان نسبت‌به موضوع مورد نظر، بسیار جالب توجه است. این کتاب به شیوه‌ای خواننده‌پسند تنظیم‌شده است و آن را برای افراد علاقه‌مند به روانشناسی مثبت‌گرا، خودیاری و رشد شخصی مناسب می‌سازد. نویسندگان تعادلی بین دقت آکادمیک و کاربرد عملی ایجاد می‌کنند و اطمینان می‌دهند که محتوا هم آموزنده و هم کاربردی است.
در پایان، «بر قله اقتدار با توانمندی‌های منش»، راهنمای جامع و توانمندی است که پتانسیل نقاط قوت شخصیت را برای رشد و رفاه شخصی باز می‌کند. نیمک یک نقشه‌ی راه برای افراد ارائه می‌دهد تا از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد خود قدردانی و از آنها استفاده کنند و منبع ارزشمندی را برای کسانی که به‌دنبال بهبود زندگی خود از‌طریق دریچه‌ی روانشناسی مثبت هستند ارائه می‌دهد. این کتاب به‌عنوان دعوتی برای کاوش، در آغوش گرفتن‌ و مهار قدرت ذاتی در نقاط قوت شخصیت هر فرد برای زندگی کامل‌تر و هدفمندتر است.

کتاب بر قله اقتدار با توانمندی های منش

رایان ام نیمک
رایان ام نیمک (Ryan M. Niemiec) یک مربی و مربی روانشناس دارای مجوز نویسنده است. او مدیر آموزش مؤسسه VIA در مورد شخصیت (www.viacharacter.org) یک سازمان غیرانتفاعی در سینسیناتی است که در آن کارگاه‌هایی را برای آموزش پزشکان در سراسر جهان در مورد علم و تمرین نقاط قوت شخصیت رهبری می‌کند.