کتاب آتش به اختیار

Atash be ekhtiar
کد کتاب : 108491
شابک : 978-9645067197
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 111
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب آتش به اختیار اثر حجت ایروانی

مجموعه «آتش به اختیار» خاطراتی است که به سرگذشتی از دیده‌بانان سیار و نفوذی اختصاص دارد؛ کسانی‌که در عملیات کربلای ۵ کارآیی خود را به اثبات رساندند و از نظر تکنیکی و تاکتیکی مهارت کافی داشته‌اند. خود نویسنده یکی‌ از دیده‌بانان روزهای جنگ بوده است و عنوان کتابش، نام یکی از خاطراتش است. برخی از خاطراتش تاریخ دارند اما برخی دیگر بدون تاریخ هستند. ۱۳ خاطره از کتاب، ماجراهایی هستند که برای خود راوی اتفاق افتاده است و باقی خاطره‌ها هم نقل‌ قول از دوستان وی هستند. دو خاطره از این کتاب پیشتر در کتاب‌های «آلواتان» و «تپه‌های لاله سرخ» به چاپ رسیده‌اند. در سینما حرف‌هایی داریم به‌نام حرف‌های پشت دوربین. اما این عبارت را شاید بتوان این‌جا و درباره این کتاب هم به‌کار برد چون «آتش به اختیار» در واقع خاطرات ته‌نشین‌شده حجت ایروانی از پشت دوربین خرگوشی و پریسکوپ است.

کتاب آتش به اختیار

حجت ایروانی
حجت ایروانی داستان نویس دفاع مقدس می باشد که تالیفات خود را بر اساس تجربیات شخصی اش از جبهه و با تلفیق با خاطرات همرزمانش به داستان تبدیل کرده است. او یکی از دیدبانان جنگ در جبهه های نبرد بوده است. "دیده بان"، "آتش به اختیار"، "تپه های لاله سرخ" و "آلواتان" از جمله آثار اوست.
قسمت هایی از کتاب آتش به اختیار (لذت متن)
حوالی ساعت هشت وسی دقیقه صبح بود که رسیدیم به خط لشکر ۱۰. خدا نصیب هیچ مسلمانی نکند! بی پدر زمین و زمان را با تانک، خمپاره، تیربار و قناسه به هم دوخته بود و امان حرکت به کسی نمی داد. افتاده بود به جان بچه بسیجی هایی که غیر از چند گونی خاک، جان پناهی نداشتند و توکلشان به خدا بود. وقتی با موتور وارد خط شدیم، چشم اکثر بچه ها به ما بود و در تعقیب ما. من هم باعجله یک جای نسبتا امن برای موتور در نظر گرفتم و موتور را در آن جا قرار دادم.