کتاب هارمونی کاربردی

Practical manual of harmony
کد کتاب : 108494
مترجم : وارطان ساهاکیان
شابک : ‏‫‭978-9644718410‬‬
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 142
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1886
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب هارمونی کاربردی اثر نیکلای ریمسکی کرساکف

‌کتاب هارمونی کاربردی اثر نیکلای ریمسکی کرساکف، موسیقی اواخر قرن نوزدهم را به تصویر می‌کشد، همان زمانی که روسیه با نوابغ بزرگی چون چایکوفسکی، کرساکف و گروه پنج نفره به دنیا شناسانده می‌شد.
تاریخ موسیقی امروز کرساکف را در ارکستراسیون صاحب سبک و معلمی توانا می‌داند که نوابغ مشهوری را تربیت کرده است. کتاب هارمونی کاربردی (Practical Manual of Harmony) اعتبار خود را در طول زمانی بیش از یک قرن حفظ کرده و با وجود محدودیت‌های تاریخی زمان خود همچنان از کتاب‌های مهم در آموزش علوم آهنگسازی برای هنرجویان موسیقی است. این کتاب را نه یک تئوریسین بلکه آهنگسازی خلاق و هوشمند به رشته تحریر درآورده است. هارمونی کاربردی برای دانشجویان مقطع لیسانس و فوق لیسانس موسیقی (رشته آهنگسازی) می‌تواند مفید باشد. در صورتی که در کنار آن با علوم موسیقی و نوازندگی پیانو نیز آشنا باشند.

کتاب هارمونی کاربردی

نیکلای ریمسکی کرساکف
نیکلای آندره‌یِویچ ریمْسکی‌کورساکُف (زادهٔ ۱۸ مارس ۱۸۴۴ - درگذشتهٔ ۲۱ ژوئن ۱۹۰۴) آهنگساز و آموزگار موسیقی اهل روسیه و به‌همراه مودست موسورگسکی، میلی بالاکیرف، الکساندر برودین، و سزار کوئی یکی از اعضای «گروه پنج» بود. او در سازبندی قطعاتی که می‌ساخت، بی‌نظیر بود. پوئم سمفونیک شهرزادِ او یکی از مشهورترین آثار ارکسترالی است که تابه‌حال تصنیف شده‌است.