کتاب ساختار جدید امنیت،صلح و همکاری در خلیج فارس

The new structure of security, peace and cooperation in the Persian Gulf
کد کتاب : 108785
مترجم : منیرالسادات میرنظامی
شابک : 978-6222344528
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 194
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب ساختار جدید امنیت،صلح و همکاری در خلیج فارس اثر حسین موسویان

موضوع اصلی کتاب، توضیح پیشینه و علل تاریخی و سیاسی روابط تیره میان ایران و دولت‌های خلیج فارس به‌ویژه عربستان سعودی است. موسویان که به دلیل سوابق و سمت های خود در وزارت امور خارجه در جریان فراز و نشیب‌های روابط ایران و اعضای شورای همکاری خلیج فارس بوده است، توانسته نکات جدید و بدیعی از تاریخ همکاری و منازعه میان آن‌ها در عرصه دیپلماسی بیان کند.
در کتاب ساختار جدید امنیت، صلح و همکاری در خلیج فارس، تحول روابط ایران و عربستان به عنوان قدرتمندترین عضو شورای همکاری خلیج فارس جایگاهی مهم دارد و بدان بیشتر پرداخته شده است. موسویان معتقد است اختلاف و تنش میان دولت‌های خلیج فارس – اعم از ایران و اعضای شورای همکاری خلیج فارس – از طریق نظام امنیت و همکاری دسته‌جمعی و سازوکارهای برقراری گفت‌گوی مستمر و اعتمادساز قابل تعدیل و مدیریت است.

کتاب ساختار جدید امنیت،صلح و همکاری در خلیج فارس

حسین موسویان
سید حسین موسویان (۱۳۳۶ در کاشان) دیپلمات، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای سابق ایرانی و از اعضای مؤسس حزب اعتدال و توسعه است. وی هم‌اکنون در دانشگاه پرینستون به عنوان پژوهشگر فعالیت می‌کند.موسویان در دولت هاشمی رفسنجانی سفیر ایران در آلمان و در دولت خاتمی معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی (حسن روحانی) و عضو هیئت مذاکرات هسته‌ای ایران بود و در سال ۱۳۸۶ در حالی‌که معاونت مرکز تحقیقات استراتژیک را به عهده داشته بازداشت شد. او در فروردین ۱۳۸۷ به اتهام «اخلال در امنیت م...
دسته بندی های کتاب ساختار جدید امنیت،صلح و همکاری در خلیج فارس