کتاب نظریه ی اجتماعی و روان کاوی

Social theory and psychoanalysis in transition
در گذار خود و جامعه از فروید تا کریستوا
کد کتاب : 109200
مترجم :
شابک : 978-6227450064
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 445
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1992
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب نظریه ی اجتماعی و روان کاوی اثر آنتونی الیوت

این کتاب معیاری برای نقد نظریه فرویدی است که در آن گفتگویی بین مکتب فرانکفورت، سنت لاکانی و تحولات پسا لاکانی در نظریه انتقادی و فمینیستی ایجاد شده است. الیوت با در نظر گرفتن روابط بین خود و جامعه، اهمیت تخیل و ناخودآگاه را در درک مسائل مربوط به خود و هویت خود، ایدئولوژی و قدرت، تفاوت جنسی و جنسیت استدلال می کند. ویرایش دوم تغییرات اخیری را که در نظریه اجتماعی روانکاوی رخ داده است بررسی می کند.

در بخشی از کتاب آمده است:

" بازگشت سرکوب شده که عمدتا از طریق پنهان کاری و پراکندگی رخ میدهد، به ملایمترین و ظریفترین شکل ممکن در همه ی فعالیت های روزانه ی ما یعنی شوخی هایمان فراموش کاری هایمان؛ و کنش پریشی هایمان لغزش فرویدی رخ میدهد ناخودآگاه نقطه آغازی مهم برای پرداختن به اهمیت استفاده از پیکره ی اندیشه های فروید در نظریه ی اجتماعی است چرا که همین وجه از روانکاوی است که میتواند اندیشه هایی غربی را به صورت مستقیم به چالش بکشد که با مسئله ی قدرت خرد و عقلانیت سروکار دارند و بر کنترل بازتابی و خودآگاهانه بر خود تأکید می ورزند. "

کتاب نظریه ی اجتماعی و روان کاوی

آنتونی الیوت
پروفسور آنتونی الیوت استاد دانشگاه استرالیای جنوبی است. او دارای کارشناسی علوم سیاسی از دانشگاه ملبورن بوده، رساله دکترایش را در حوزه نظریه اجتماعی زیر نظر آنتونی گیدنز در دانشگاه کمبرین نوشته است. او دارای معروفیتی بین‌المللی و تآلیفات زیادی است که کتاب حاضر از مهم‌ترین آنهاست.
دسته بندی های کتاب نظریه ی اجتماعی و روان کاوی