کتاب رهبری: شش راهبرد جهانی

Leadership
کد کتاب : 109219
مترجم :
شابک : 978-6226203401
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 608
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2022
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

رهبری
Leadership
مطالعه موردی 6 رهبر نامی در استراتژی جهانی
کد کتاب : 122479
مترجم :
شابک : 978-6227381993
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 566
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2022
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب رهبری: شش راهبرد جهانی اثر هنری کیسینجر

هنری کیسینجر در این کتاب قانع‌کننده می‌نویسد: «رهبران در تقاطع دو محور فکر می‌کنند و عمل می‌کنند: اول، بین گذشته و آینده. دوم، بین ارزش‌ها و آرمان‌های پایدار کسانی که رهبری می‌کنند. آن‌ها باید آنچه را که می‌دانند، که لزوما برگرفته از گذشته است، با آنچه در مورد آینده شهودی دارند، که ذاتا حدسی و نامطمئن است، متعادل کنند. این درک شهودی از جهت است که رهبران را قادر می‌سازد تا اهدافی را تعیین کرده و استراتژی تعیین کنند.»

کیسینجر در کتاب رهبری، زندگی شش رهبر خارق‌العاده را از طریق استراتژی‌های متمایز حکومت‌داری تحلیل می‌کند، که معتقد است آنها تجسم یافته‌اند. پس از جنگ جهانی دوم، کنراد آدناور آلمان شکست خورده و از نظر اخلاقی ورشکسته را با آنچه کیسینجر "استراتژی فروتنی" می نامد، به جامعه ملل بازگرداند. شارل دوگل فرانسه را در کنار متفقین پیروز قرار داد و با «استراتژی اراده» عظمت تاریخی آن را تجدید کرد. در طول جنگ سرد، ریچارد نیکسون با «استراتژی تعادل» به ایالات متحده مزیت ژئواستراتژیک داد. پس از بیست و پنج سال درگیری، انور سادات با «استراتژی تعالی» چشم اندازی از صلح را به خاورمیانه آورد. در مقابل احتمالات، لی کوان یو با «استراتژی تعالی» یک دولت شهر قدرتمند، سنگاپور را ایجاد کرد. و اگر چه بریتانیا در زمان روی کار آمدن مارگارت تاچر به عنوان «مرد بیمار اروپا» شناخته می‌شد، اما او روحیه و موقعیت بین‌المللی کشورش را با «استراتژی اعتقاد» تجدید کرد.

برای هر یک از این مطالعات، کیسینجر ادراک تاریخی، تجربه عمومی و - چون او هر یک از موضوعات را می‌شناخت و در بسیاری از رویدادهایی که توصیف می‌کند شرکت داشت - دانش شخصی به ارمغان می‌آورد. رهبری با بینش‌ها و قضاوت‌هایی که فقط کیسینجر می‌توانست انجام دهد غنی می‌شود و با تأملات خود در مورد نظم جهانی و ضرورت رهبری امروز نتیجه می‌گیرد.

کتاب رهبری: شش راهبرد جهانی

هنری کیسینجر
هنری آلفرد کیسینجر (enry Alfred Kissinger) سیاستمدار، دیپلمات و مشاور ژئوپلیتیک آمریکایی است که به عنوان وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا و مشاور امنیت ملی آمریکا خدمت کرده‌ است.کیسینجر در ۲۷ مه ۱۹۲۳ در خانواده‌ای یهودی‌الاصل در شهر فورت، آلمان به دنیا آمد. او در سال ۱۹۳۸ به همراه خانواده از آلمان تحت کنترل نازی‌ها به ایالات متحده آمریکا گریخت، در نیویورک ساکن شد و در ۱۹۴۳ تابعیت این کشور را کسب کرد.کیسینجر در دورهٔ ریچارد نیکسون به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا مشغول به...
دسته بندی های کتاب رهبری: شش راهبرد جهانی
نکوداشت های کتاب رهبری: شش راهبرد جهانی
Kissinger’s combination of historical awareness, personal familiarity with the leaders, and diplomatic experience provides for a cogent read on the iconic statesmen of the Cold War era
ترکیب آگاهی تاریخی، آشنایی شخصی با رهبران و تجربیات دیپلماتیک کیسینجر باعث می شود تا در مورد دولتمردان نمادین دوران جنگ سرد مطالعه ای قانع کننده داشته باشیم.
New Criterion

One of America’s most legendary diplomats finds the soul in statecraft in these enlightening sketches of world leaders. . . . Kissinger infuses his lucid policy analyses with colorful firsthand observations. . . .
یکی از افسانه ای ترین دیپلمات های آمریکا در این طرح های روشنگرانه از رهبران جهان روح را در دولت داری می یابد. . . . کیسینجر تحلیل های شفاف سیاست خود را با مشاهدات دست اول رنگارنگ القا می کند. . . .
Publishers Weekly Publishers Weekly

قسمت هایی از کتاب رهبری: شش راهبرد جهانی (لذت متن)