کتاب پیچ امین الدوله

Le Chèvrefeuille
کد کتاب : 109300
مترجم :
شابک : 978-6004058834
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 85
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1924
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب پیچ امین الدوله اثر تییری ساندر

تییری ساندر، با این اثر، برنده جایزه گنکور ۱۹۲۴ شد. ساندر روایت گر عشق در بحبوحه جنگ است. او روان انسان ها را زیر بمب و موشک و خمپاره روایت می کند و رنج های عمیق انسانی را در دل داستانی بیان می کند که بیانی شیوا و رسا و البته فاخر و ادبی دارد. ساندر به دهه های دور تعلق دارد، ولی انگار ضمیر انسان های زنده امروز را می کاود.

کتاب پیچ امین الدوله

تییری ساندر
تیری ساندره (نام اصلی شارل مولیه) (۹ مه ۱۸۹۱ در بایون – ۱۹۵۰) نویسنده، شاعر و مقاله‌نویس فرانسوی بود. او در سال 1924 برای Le Chèvrefeuille برنده جایزه Goncourt شد.تیری ساندره متخصص ادبیات فرانسه در قرن شانزدهم بود که با نام مستعار ژان دومولن نیز شناخته می شد. او همچنین مترجم یا تطبیق دهنده یونانی، لاتین یا عربی بود. او قبل از جنگ جهانی اول منشی پیر لوئیس بود. او بیشتر زمان جنگ را در اسارت در آلمان گذراند. در سال 1919، او یکی از اعضای موسس انجمن نویسندگان جنگ بود.از اکتبر 192...
قسمت هایی از کتاب پیچ امین الدوله (لذت متن)
به نظر می رسید خیلی از ما، بر خلاف میل باطنی مان، از جنگ جان به در برده بودیم. از خود می پرسیدیم چرا نمرده ایم، وقتی شاهد مرگ آن همه همرزم در اطراف خود هستیم. دیگر از چیزی حیرت نمیکردیم. انگار مسخ شده بودیم. زندگی… مرگ… دیگر در پی یافتن مفهومی منطقی در این کلمات نبودم.