کتاب مفهوم امر سیاسی

The Concept of the Political
کد کتاب : 1220
مترجم :
رسول نمازی
شابک : 978-600-278-077-5
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 200
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1932
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

مفهوم امر سیاسی
The Concept of the Political
کد کتاب : 10949
مترجم :
شابک : 9786005747638
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 160
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1932
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مفهوم امر سیاسی اثر کارل اشمیت

کتاب مفهوم امر سیاسی، اثری نوشته ی کارل اشمیت است که نخستین بار در سال 1932 به چاپ رسید. نظریه پرداز حقوقی و فیلسوف سیاسی، کارل اشمیت، بیان می کند که مسائل سیاسی را می توان به تمایزِ وجودیِ میان دوست و دشمن تقلیل داد. او در این کتاب، که برجسته ترین اثرش به حساب می آید، استدلال می کند که مبانی لیبرالیسم در به رسمیت شناختن حقوق فردی، قادر نخواهند بود که توجیهی منطقی و معقول برای قربانی کردن خود به خاطر آرمان های حکومتی ارائه کنند؛ تحلیلی که با وجود گذشت چندین دهه از مطرح شدن آن، هنوز هم بسیار متقاعدکننده و مستدل جلوه می کند. کتاب مفهوم امر سیاسی، اثری فوق العاده جریان ساز و تأثیرگذار است که تمامی پیچ و خم های دنیای سیاست را با نگاهی فیلسوفانه و دقیق، مورد بررسی و واکاوی قرار می دهد.

کتاب مفهوم امر سیاسی


ویژگی های کتاب مفهوم امر سیاسی

جزو فهرست برترین آثار فلسفی گودریدز

کارل اشمیت
کارل اشمیت، زاده ی 11 جولای 1888 و درگذشته ی 7 آپریل 1985، حقوقدان، فیلسوف، نظریه پرداز سیاسی و نویسنده ی آلمانی بود. آثار اشمیت مورد توجه فلاسفه و نظریه پردازان سیاسی متعدد و برجسته ای چون والتر بنیامین، ژاک دریدا، هانا آرنت، اسلاووی ژیژک و بسیاری دیگر قرار گرفته است.او در حوزه ی نظریات سیاسی و حقوقی قرن بیستم، چهره ای تأثرگذار به حساب می آید و آثار زیادی درباره ی استفاده از قدرت سیاسی در کارنامه دارد. اشمیت تأثیراتی انکارناشدنی بر نظریات سیاسی و حقوقی، فلسفه ی قاره ای و الهیات سیاسی در قرن ...
نکوداشت های کتاب مفهوم امر سیاسی
Schmitt's most influential work.
تأثیرگذارترین اثر اشمیت.
Goodreads

Essential.
ضروری.
Barnes & Noble

The best introduction to Schmitt’s thought.
بهترین معرفی برای آشنایی با افکار اشمیت.
New York Review of Books New York Review of Books

قسمت هایی از کتاب مفهوم امر سیاسی (لذت متن)
دولت صرفا خود را به انجمنی تبدیل می کند که با دیگر انجمن ها در حال رقابت است؛ دولت تبدیل می شود به جامعه ای در میان سایر جوامعی که داخل یا خارج از دولتند. این همان نظریه تکثرگرایی در باب دولت است. تمام ابتکار آن این است که علیه اغراق های پیشین در باب دولت، علیه شأن والا و شخصیت آن، و علیه ادعای آن مبنی بر داشتن انحصار والاترین وحدت موضع گیری کرده است؛ با این حال، هنوز بر اساس این نظریه تکثرگرایانه دولت واضح نیست که موجودیت سیاسی چه باید باشد.

این که دولت نوعی موجودیت و در واقع موجودیتی تعیین کننده است، متکی بر خصیصه سیاسی آن است. هر گونه نظریه تکثرگرا، یا نظریه ای است در باب دولت که وحدت دولت را با فدرالیسم انجمن های اجتماعی به دست می آورد یا نظریه ای است در باب انحلال یا نفی دولت. اگر در واقع این نظریه موجودیت دولت را به چالش بکشد و انجمن سیاسی را در سطحی برابر با دیگر انجمن ها، برای مثال برابر با انجمن های دینی یا اقتصادی قرار دهد، می بایست بالاتر از همه به پرسش از چیستی محتوای ویژه امر سیاسی پاسخ دهد. اگرچه لاسکی در کتب متعدد خود از دولت، سیاست، حاکمیت و حکومت صحبت می کند، اما کسی نمی تواند در این واژگان تعریف ویژه امر سیاسی را بیابد.