کتاب جزئیات اجرای ساختمان

Building implementation details
کد کتاب : 109491
شابک : 978-2000638636
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 294
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 13
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب جزئیات اجرای ساختمان اثر حسین سوداگر

کتاب حاضر جزو کتب درسی اکثر دانشگاه های عمران و معماری است و می تواند بیشتر اشکالات اجرایی مهندسین و دانشجویان رشته ساختمان را برطرف کند. کتب دیگری که از همین مولف منتشر شده است: مصالح ساختمان، مقاومت مصالح و تحلیل سازه ها، اصول معماری و شهرسازی، طراحی ساختمان و خانه در زمین آزاد، جداول پروفیلها، متره برآورد و محاسبات ساختمان و … می باشد.

کتاب جزئیات اجرای ساختمان

حسین سوداگر
حسین سوداگر متولد سال 1323،عضو هيئت علمي و پژو هشي دانشگاه، متخصص شهرسازي از فرانسه – دانشگاه لوئي‌ پاستور در استرازبورك ( DEA)،مؤلف 25 جلد كتاب در زمينه معماري و عمران كه از اين تعداد حدود هفت جلد آن جزو كتاب‌هاي درسي – دانشگاه شهيد بهشتي – دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد اسلامي و ساير دانشگاه‌ها در سطح كشور است.
قسمت هایی از کتاب جزئیات اجرای ساختمان (لذت متن)
خواص دیوارهای آجری دیوارهای آجری دارای خواص زیر هستند: الف ساختمان را در مقابل سرما و گرما محافظت می کنند. ب ساختمان را درمقابل سر و صدا ایمن می کنند. پ فضاهای مختلف ساختمان را از هم جدا می کنند. در صورتیکه دیوار ساختمان از نظر محاسباتی باربر باشد حداقل ضخامت آن سی و پنج سانتیمتر است. ولی در صورتیکه دیوار غیر باربر باشد بهتر است از نوع آجر توخالی استفاده شود. کاربرد سیستم اسکلت فلزی بجای دیوار باربر مواردی که بجای دیوار باربر باید از سیستم اسکلت فلزی استفاده نمود به شرح زیرند: 1ـ هرگاه تعداد طبقات ساختمان بیش از سه طبقه باشد. 2ـ هرگاه فاصله بین دو دیوار بیش از پنج متر باشد.