کتاب نقشه برداری از زمین: زمین،زیستگاه ما

Mapping Earth
مفاهیم پایه در علوم تجربی
کد کتاب : 109850
مترجم :
شابک : 978-9643186012
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 32
سال انتشار شمسی : 1390
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب نقشه برداری از زمین: زمین،زیستگاه ما اثر مجموعه ی نویسندگان

این کتاب از جدیدترین و معتبرترین منابع علمی که مطالبی هماهنگ با درس علوم تجربی دوره تحصیلی راهنمایی در خود جای داده است. این کتاب دانش آموز محور است و به شیوه ای طراحی شده تا سبب تقویت مهارت حل مسئله و تصمیم گیری گردد. مجموعه علمی جذاب و متفاوت پیش رو علاوه بر سودمند بودن برای دانش آموزان و معلمین، برای تمام علاقه مندان به شاخه های گوناگون علوم سودمند است.
جلد حاضر به مبحث نقشه برداری از زمین اختصاص یافته است، عملیات تصویر برداری، نقشه های قدیمی، علل ایجاد مشکل و اشتباه در نقشه برداری، اطلاعاتی از پیش بینی آب و هوا، نقشه برداری از دریا و مطالب ویژه و خواندنی دیگر در رابطه با این دانش را می توانید در کتاب پیش رو مطالعه کنید.

کتاب نقشه برداری از زمین: زمین،زیستگاه ما

قسمت هایی از کتاب نقشه برداری از زمین: زمین،زیستگاه ما (لذت متن)
از زمانی که مردم بابل باستان نخستین نقشه را در روی یک لوح گلی تراشیدند، مدت زیادی می گذرد. بعضی از نقشه هایی که در گذشته تهیه می شدند، چندان قابل اعتماد نبودند. قبل از اختراع ابزارهای جهت یاب و مکان یاب، کاشفان قدیمی فقط از حدس و گمان - و تا حدی شانس- برای تعیین موقعیت خود روی خشکی یا دریا استفاده می کردند. از قرن سیزدهم به بعد، قطب نما و ساعت های ابتدایی اختراع شدند که آنها هم قابل مقایسه با ابزارهای دقیق نقشه برداری امروزی نبودند. نتیجه آنکه تعیین طول و عرض جغرافیایی مشکل یا غیر ممکن بود. پس از آن، مطالعه دقیقی که روی خطوط ساحلی و پدیده های موجود در سطح خشکی ها صورت گرفت، منجر به تهیه نقشه های بسیار دقیقی شد. نقشه کش های ماهر، می توانستند از قاره ها و جزیره ها نقشه هایی تهیه کنند که فرقی با نقشه های امروزی نداشتند. این مهارت آنان از این جهت قابل توجه است که امکان مشاهده زمین از آسمان را نداشتند.