کتاب نبشته های شاهانه امپراطوری نوبابلی

The Royal Inscriptions of Amēl-Marduk (561–560 BC), Neriglissar (559–556 BC), and Nabonidus (555–539 BC)
دفتر دوم از مجموعه RINBE (دفتر یکم ترجمه)
کد کتاب : 110047
مترجم :
شابک : 978-6229508480
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 136
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب نبشته های شاهانه امپراطوری نوبابلی اثر فرائوکه وایرزهویزر

کتاب « نبشته های شاهانه امپراطوری نوبابلی» "دفتر دوم از مجموعه RINBE (دفتر یکم ترجمه)" نوشته « فرائوکه وایرزهویزر» توسط انتشارات آرتامیس منتشر شده است.
پادشاهان امپراتوری نو بابلی صدها کتیبه رسمی بر روی اشیایی مانند استوانه های سفالی، آجر، سنگ فرش، گلدان ها و استیل ها به جای گذاشته اند. این نوشته‌ها، از روایت‌های طولانی که اعمال یک پادشاه را برمی‌شمارند تا برچسب‌هایی که حاکمی را سازنده یک ساختار معین می‌دانند، تکمیل و به درک ما از امپراتوری می‌پردازند. وایرشوزر و نووتنی با مقدمه‌ای تاریخی از دوران سلطنت این سه پادشاه و مجموعه کتیبه‌ها، هر متن را با مقدمه، عکسی از شیء کتیبه‌ای، متن اکدی در نویسه‌گردانی جدید، ترجمه انگلیسی، فهرست ارائه می‌کنند. داده ها، تفسیر، و کتابشناسی به روز شده. علاوه بر این، وایرشوزر و نووتنی ترجمه‌های جدیدی از چندین متون و تواریخ اکدی مرتبط ارائه می‌کنند.

این کتاب با نویسه‌گردانی‌ها و ترجمه‌های دقیق و در عین حال خواندنی که به دقت با نسخه‌های اصلی ترکیب شده‌اند، نسخه استانداردی برای محققان و دانشجویان آشورشناسی، گویش نو-بابلی و امپراتوری نو-بابلی برای دهه‌های آینده خواهد بود.

کتاب نبشته های شاهانه امپراطوری نوبابلی

دسته بندی های کتاب نبشته های شاهانه امپراطوری نوبابلی