کتاب اسطوره های آزتکی و مایایی

Aztec and Maya Myths
  • 15 % تخفیف
    145,000 | 123,250 تومان
  • موجود
  • انتشارات: مرکز مرکز
    نویسنده:
کد کتاب : 11006
مترجم :
شابک : 978-9643052164
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 112
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1993
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب اسطوره های آزتکی و مایایی اثر کارل توب

اسطوره‌های آزتکی و مایایی از یک سنت فرهنگی مشترک میان‌آمریکایی سرچشمه می‌گیرند. این بسیار یک سنت زنده است و بسیاری از نقوش و خدایان ذکر شده در منابع اولیه هنوز در افسانه مکزیک و گواتمالا معاصر تداعی می شود.
پروفسور توب منابع مختلف اسطوره های آزتک و مایا را مورد بحث قرار می دهد. امپراتوری آزتک کمتر از 200 سال قبل از فتح اسپانیایی ها شروع شد و دانش ما از اساطیر آنها عمدتا از اسناد و دست نوشته های استعماری بومی ناشی می شود که توسط اسپانیایی ها سفارش داده شده بودند. اساطیر مایا بسیار قدیمی‌تر است و دانش ما از آن عمدتا از دست‌نوشته‌های بومی دوره کلاسیک، بیش از 600 سال قبل از فتح اسپانیا به دست می‌آید.
نویسنده با استناد به این منابع و همچنین کاوش‌ها و تحقیقات قرن نوزدهم و بیستم، از جمله تفسیر کدها و رمزگشایی نوشته‌های هیروگلیف مایا، از جمله اسطوره‌های پوپل ووه مایا، اسطوره سیل آفرینش یوکاتان شمالی، و اسطوره آزتکی را مورد بحث قرار می‌دهد.

کتاب اسطوره های آزتکی و مایایی

کارل توب
کارل آندریاس توپ (زاده 14 سپتامبر 1957) یک مزوآمریکایی، باستان شناس، اپی گرا و اتنوهیستوری آمریکایی است که به دلیل انتشارات و تحقیقات خود در مورد فرهنگ های پیش از کلمبیا در Mesoamerica و آمریکای جنوبی غربی شناخته شده است. از سال 2009، وی به عنوان استاد مردم شناسی در دانشکده علوم انسانی، هنر و علوم اجتماعی، دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید فعالیت می کند. در سال 2008 او به دانشکده علوم انسانی، هنر و علوم اجتماعی به عنوان مدرس برجسته معرفی شد.