کتاب معلمی و فلسفه برای کودکان

Teaching and philosophy for children
معلمی بهتر
کد کتاب : 110323
شابک : 978-6227564549
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب معلمی و فلسفه برای کودکان اثر یحیی قائدی

کتاب "مبانی نظری فلسفه برای کودکان" تألیف یحیی قائدی، به بررسی نقش و تأثیر فلسفه در توسعه کودکان و بهبود کیفیت آموزش می‌پردازد.

این اثر نشان می‌دهد که یادگیری مبانی فلسفی در کودکان، می‌تواند به تقویت خلاقیت، تفکر منطقی، درک اخلاقی و توانایی در فهم مفاهیم و رشد روابط انسانی کمک کند. این رویکرد آموزشی باعث می‌شود که کودکان به جستجوگرانی فعال در زمینه‌های فلسفی، اخلاقی و اجتماعی تبدیل شوند و سیستم آموزشی نیز تغییرات اساسی را تجربه کند.

کتاب "مبانی نظری فلسفه برای کودکان" به دو بخش و سیزده فصل تقسیم می‌شود که توسط یحیی قائدی نوشته شده است. در این کتاب، مفاهیم اساسی فلسفی برای کودکان مورد بررسی قرار می‌گیرد و نویسنده به نقد و تجزیه و تحلیل این مباحث می‌پردازد.

بخش اول کتاب به معرفی مفهوم فلسفه و اهمیت آموزش فلسفه در محیط کودکان می‌پردازد. همچنین در این بخش، ریشه‌های تاریخی و مبانی متافیزیکی، معرفتی و ارزش‌شناختی برنامه‌ی درسی فلسفه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در بخش دوم، به موضوعاتی همچون فلسفه تحلیلی، دیدگاه پیاژه و نقد برنامه‌ی درسی فلسفه پرداخته می‌شود. در این بخش نیز به مقایسه بین نگرش کودکان و بزرگسالان پرداخته شده و نتایج جالبی برای خوانندگان ارائه می‌شود.

کتاب معلمی و فلسفه برای کودکان

قسمت هایی از کتاب معلمی و فلسفه برای کودکان (لذت متن)
در موقعیت هایی که با صبر کردن و فهم چگونگی پیشرفت اوضاع، حقایق بیشتری در دسترس قرار می گیرد، اگر کودک مجبور به تصمیم گیری شود، در نهایت انتخابی خام خواهد داشت و بیش از سود بردن، ضرر خواهد کرد. اغلب اوقات، کودک با موقعیت های توصیفی روبه روست که چنان کلی و شماتیک بوده و از جزئیات، محرومند که برای هر کسی تصمیم گیری معقول براساس چنان حقایق اندک، غیرممکن است. با وجود این، فرض شده که کودکان با مجبور شدن به انتخاب در چنان موقعیت های ساختگی، تمرین تصمیم گیری می کنند. اما مبالغه در اهمیت یک تصمیم، مبالغه در محصول بدون توجه به فرایند است.