کتاب کندوکاوی در تاریخ کار

Work: A Deep History, from the Stone Age to the Age of Robots
از عصر سنگ تا روزگار روبات ها
کد کتاب : 110342
مترجم :
شابک : 978-9642135462
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 416
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : جلد نرم
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب کندوکاوی در تاریخ کار اثر جیمز سوزمن

کار مشخص می کند که ما چه کسی هستیم. وضعیت ما را تعیین می کند و تعیین می کند که چگونه، کجا و با چه کسی بیشتر وقت خود را بگذرانیم. ارزش خود ما را واسطه می کند و ارزش های ما را شکل می دهد. اما آیا ما سخت کوشیم که به اندازه خودمان سخت کار کنیم؟ آیا اجداد عصر حجر ما نیز زندگی می کردند تا کار کنند و کار می کردند تا زندگی کنند؟ و دنیایی که در آن کار نقش بسیار کمتری ایفا می کند چگونه می تواند باشد؟

برای پاسخ به این پرسش‌ها، جیمز سوزمن تاریخچه بزرگی از «کار» را از منشأ حیات روی زمین تا زمان حال خودکارتر ما ترسیم می‌کند و برخی از عمیق‌ترین فرضیات ما را در مورد اینکه چه کسی هستیم به چالش می‌کشد. او با به دست آوردن بینش هایی از انسان شناسی، باستان شناسی، زیست شناسی تکاملی، جانورشناسی، فیزیک و اقتصاد، نشان می دهد که در حالی که ما برای یافتن معنا و هدف لذت در کار تکامل یافته ایم، در بیشتر تاریخ بشر، اجداد ما بسیار کمتر کار کرده اند و در مورد کار بسیار متفاوت فکر می کرده اند. ما اکنون انجام می دهیم. او نشان می دهد که چگونه فرهنگ کار معاصر ما ریشه در انقلاب کشاورزی ده هزار سال پیش دارد. احساس ما از انسان بودن با گذار از علوفه جویی به تولید غذا و بعدها مهاجرت ما به شهرها تغییر کرد. از آن زمان، روابط ما با یکدیگر و با محیط هایمان، و حتی احساس ما از گذشت زمان، یکسان نبوده است.

سوزمن با این استدلال که ما در بحبوحه یک نقطه دگرگون کننده مشابه در تاریخ هستیم، نشان می دهد که چگونه اتوماسیون ممکن است رابطه ما با کار را متحول کند و با انجام این کار آینده ای پایدارتر و عادلانه تر برای جهان و خودمان ایجاد کند.

کتاب کندوکاوی در تاریخ کار

جیمز سوزمن
جیمز سوزمن یک انسان شناس و نویسنده کتاب ثروت بدون فراوانی: دنیای ناپدید شدن بوشمن ها منتشر شده توسط بلومزبری در سال 2017 است. او برادرزاده جانت سوزمن و برادرزاده هلن سوزمن است. او در کمبریج، انگلستان مستقر است.
نکوداشت های کتاب کندوکاوی در تاریخ کار
A fascinating exploration that challenges our basic assumptions on what work means.
کاوشی جذاب که مفروضات اساسی ما را در مورد معنای کار به چالش می کشد.
Yuval Noah Harari

Here is one of those few books that will turn your customary ways of thinking upside down. An incisive and original new history that invites us to rethink our relationship with work—and to reimagine what it means to be human in an ever-more automated future.
اینجا یکی از معدود کتاب هایی است که روش های رایج تفکر شما را وارونه می کند. یک تاریخ جدید برجسته و اصیل که ما را دعوت می کند تا در رابطه خود با کار تجدید نظر کنیم - و مفهوم انسان بودن در آینده ای خودکارتر را دوباره تصور کنیم.
Susan Cain

قسمت هایی از کتاب کندوکاوی در تاریخ کار (لذت متن)