کتاب خاطرات و زندگی نامه خودنوشت یک خر فیلسوف نما

Memoirs and Autobiography of a Philosopher's Donkey
بر اساس داستانی از کنتس دوسگور
کد کتاب : 110583
مترجم :
شابک : 978-6002538468
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 176
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب خاطرات و زندگی نامه خودنوشت یک خر فیلسوف نما اثر علی اوجبی

کتاب «خر حیوان نجیبی است» روایتی از خاطرات و زندگی‌نامه‌ی خودنویس الاغی فیلسوف‌نما است. در بخش نویسنده این کتاب، عبارت "مخلص با وفا؛ الاغ با حیا؛ اوجبی ناقلا" آمده است که در برخی غرفه‌های موسسات به فروش می‌رسد، حتی در موسساتی که به طور کاملا حکمی و فلسفی مشغول به کار هستند.

اوجبی در این کتاب بیان می‌کند که باید بدانیم و آگاه باشیم که بر اساس اصل اولی زبانشناسی و اسطوره‌شناسی، هر ظاهری دارای باطنی است. اگر از قید و بند ظاهری رها شده و به مطالب خفیه آن خاطرات خرانه بپردازیم، ممکن است نکته‌های مفهومی و معرفتی پنهان درون آن را کشف کنیم.

در این اثر، اوجبی ادامه می‌دهد و می‌نویسد: در طول زندگی خود از پدر و مادر، معلمان، دوستان و آشنایان، همه حرف‌هایی شنیده‌ایم، با وجود اینکه تاثیر مستقیمی بر ما نداشته‌اند. اما می‌تواند این حرف‌ها، حتی اگر از دهان خری آمده باشد، تأثیراتی در ذهن برخی افراد داشته باشد.

در مسیر زندگی، هر کجا که سر بزنیم، از اغنیا و برج‌های ساخته شده به آسمان در مناطقی مانند زعفرانیه، کامرانیه، فرمانیه و آجودانیه گرفته تا حلبی‌آبادها و مناطق میانه‌ای چون یاغچی‌آباد و نازی‌آباد، نمی‌توانیم کسی را پیدا کنیم که خود را به عنوان یک شخص خوشبخت و سعادتمند تصور کند و از زندگی پر از دلهره و اضطراب که نیچه به زبان آورده است، لذت ببرد. اساسا مفهوم واژه‌ی سعادت و خوشی را درک نمی‌کنند. وقتی از آن‌ها می‌پرسیم که آیا شما خوشبختید؟ ممکن است پاسخ دهند: "سعادت به چه معناست؟" و مفهوم این واژه را در زندگی خود نمی‌یابند.

کتاب خاطرات و زندگی نامه خودنوشت یک خر فیلسوف نما

علی اوجبی
على اوجبى (متولد 1343ش-تهران)، نویسنده، مصحح، مترجم، محقق، مؤلف، مدرس، شارح، پژوهشگر، فيلسوف و شاخص آثار فلسفی، اوجبی دو دوره دبیری جایزه کتاب سال را بر عهده داشته و چهار سال است که دبیر علمی جشنواره نقد است. کتاب تقویم‌الایمان او در دوره دوم جایزه فارابی حائز رتبه سوم شده‌است.او هم‌زمان با تحصيلات دانشگاه در رشته فلسفه، به تحصيل علوم دينى از جمله فلسفه و كلام جديد در حوزه علميه قم همت گمارده و از محضر آيت‌الله حسن حسن‌زاده آملى و آيت‌الله عبدالله جوادى آملى بهره...
دسته بندی های کتاب خاطرات و زندگی نامه خودنوشت یک خر فیلسوف نما