کتاب ناپلیون افغانستان

Afghan Napoleon: The Life of Ahmad Shah Massoud
برگی از زندگی احمدشاه مسعود
  • 15 % تخفیف
    285,000 | 242,250 تومان
  • موجود
  • انتشارات: کلکین کلکین
    نویسنده:
کد کتاب : 110700
مترجم :
شابک : 978-6225867048
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 384
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

معرفی کتاب ناپلیون افغانستان اثر سندی گال

کتاب «ناپلیون افغانستان» اولین بیوگرافی در یک دهه از رهبر مقاومت افغانستان احمد شاه مسعود است. هنگامی که شوروی در سال 1979 به افغانستان حمله کرد، نیروهای مقاومت متفاوت بودند. بسیاری از گروه ها درگیر جنگ با یکدیگر و رقابت برای تسلیحات غربی بودند. استثناء آنهایی بودند که احمدشاه مسعود، استراتژیست نظامی و اپراتور سیاسی فرماندهی می کرد که مقاومت را مستحکم کرد و اشغال روسیه را تضعیف کرد و اعضای مقاومت را به یک سری پیروزی های دفاعی هدایت کرد.
سندی گال در طول تهاجمات شوروی مسعود را دنبال می کرد و از جنگ در افغانستان گزارش می داد و او از این تجربه دست اول در زندگی نامه خود از این فرمانده کاریزماتیک چریک استفاده می کند. ناپلئون افغان شامل گزیده‌هایی از مجلدات باقی‌مانده از خاطرات پربار مسعود است - که بسیاری از آنها برای اولین بار به انگلیسی ترجمه شده‌اند - که جزئیات مهمی در زندگی شخصی او و دوران مقاومت او را نشان می‌دهد. مسعود که در دهه 1960 در افغانستان در حال لیبرال به دنیا آمد، به شدت مخالف کمونیسم بود و با هماهنگی دفاع از دره پنجشیر در برابر حملات شوروی به شهرت رسید. علیرغم کمبود تجهیزات و تعداد آنها، او مجموعه ای از پیروزی ها را بر روس ها ترتیب داد. گمان می رود که قتل مسعود در سال 2001، درست دو روز قبل از حمله به برج های دوقلو، به دستور اسامه بن لادن بوده است. علیرغم سرخوردگی نهایی از تلاش های مسعود برای ایجاد اجماع سیاسی، او امروز به عنوان یک قهرمان ملی شناخته می شود.

کتاب ناپلیون افغانستان

سندی گال
هندرسون الکساندر گال(متولد ۱ اکتبر ۱۹۲۷) یک روزنامه‌نگار، نویسنده و مجری سابق اخبار ITN اسکاتلندی است که بیش از ۵۰ سال فعالیت او به عنوان روزنامه‌نگار بوده است.
نکوداشت های کتاب ناپلیون افغانستان
This book is essential reading for those who want an insider's understanding of the Afghan civil war.
خواندن این کتاب برای کسانی که خواهان درک عمیقی از جنگ داخلی افغانستان هستند ضروری است.
Literary Review

A new book drawing on... years of reporting from Afghanistan and Massoud’s personal diaries.
کتابی جدید برگرفته از... سال ها گزارش از افغانستان و خاطرات شخصی مسعود.
Diplomat

قسمت هایی از کتاب ناپلیون افغانستان (لذت متن)