کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم 3

Panzer Leader
جلد 3 : از 1944 تا 1945 به همراه ملاحظات تاریخی
کد کتاب : 110722
مترجم :
شابک : 978-6222436025
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 238
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1950
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم 3 اثر هاینتس گودریان

کتاب «خاطرات جنگ جهانی دوم 3» زندگی نامه ای از هاینز گودریان است. این کتاب که در دوران حبس وی توسط متفقین پس از جنگ نوشته شده است، خدمات گودریان را در بازوی پانزر هیر قبل و در طول جنگ جهانی دوم شرح می دهد.
کتاب "ژنرال ارتشبد هاینتس گودریان"، نگارنده‌ای مهم و تأثیرگذار در تاریخ نظامی و نظامی‌ترین جنگ‌های جهانی، بنیان‌گذار نیروی زرهی ارتش آلمان و سازمان کاملا جدید لشکرها و سپاه تانک در تاریخ نظامی جهان بوده است. نام وی به واسطه مشارکت فعال در جنگ‌های برق‌آسا و موثر آلمان در جنگ جهانی دوم (۱۹۳۹ تا ۱۹۴۵) جاودانه شده است. او در این کتاب به دقت به تشکیل و برنامه‌ریزی نیروی زرهی و تلاش‌های زیادی که برای ایجاد آن انجام داده به عنوان دستیار فرمانده نیروهای زرهی ارتش آلمان پس از جنگ جهانی اول می‌پردازد. وی سپس به معرفی دوران حکومت هیتلر و نقش اساسی خود در طراحی و اجرای استراتژی‌های نظامی پرداخته و تجربیات خود از ملاقات‌های با هیتلر و دیگر مقامات حزب نازی و ارتش را با جزئیات شرح می‌دهد. این کتاب با استفاده از خاطرات نویسنده و حافظه بی‌نظیر او به تشریح و بیان جزئیات دقیقی از تاریخ ارتش آلمان و تجربیات جنگی او می‌پردازد که در دیگر کتاب‌های تاریخی غربی به این دقت و کشف جزئیات نمی‌پرداخته‌اند.

این کتاب به سه جلد تقسیم شده و در بخش‌های پایانی به تحلیل و بررسی وضعیت آلمان و رژیم نازی که به مدت ۱۲ سال بر کشور حاکم بود و در دوران جنگ تأثیرگذاری جهانی داشت، می‌پردازد.

کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم 3

هاینتس گودریان
هاینز ویلهلم گودریان (به آلمانی: [ɡuˈdeːʁi̯an]؛ 17 ژوئن 1888 - 14 مه 1954) یک ژنرال آلمانی در طول جنگ جهانی دوم بود که پس از جنگ، خاطره نویس موفقی شد. او که از پیشگامان اولیه و طرفدار رویکرد "Blitzkrieg" بود، نقش اصلی را در توسعه مفهوم تقسیم پانزر ایفا کرد. در سال 1936 بازرس نیروهای موتوری شد.در آغاز جنگ جهانی دوم، گودریان یک سپاه زرهی را در حمله به لهستان رهبری کرد. در طول تهاجم به فرانسه، او واحدهای زرهی را که از طریق جنگل آردن حمله کردند و در نبرد سدان بر دفاع متفقین غلبه کردند، فرماندهی ک...