کتاب هنر در گذر زمان

Art Through the Ages
  • 10 % تخفیف
    1,295,000 | 1,165,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: نگاه نگاه
    نویسنده:
کد کتاب : 1109
مترجم :
شابک : 978-964-351-767-0
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 850
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1926
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 37
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

هنر در گذر زمان: تاریخ کامل هنر جهان
Art Through the Ages
ویراست چهاردهم
کد کتاب : 12313
مترجم :
شابک : 978-6006102177‬
قطع : سلطانی
تعداد صفحه : 1080
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 29
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب هنر در گذر زمان اثر هلن گاردنر

کتاب هنر در گذر زمان، اثری نوشته ی هلن گاردنر است که نخستین بار در سال 1926 به انتشار رسید. این کتاب که به عنوان برترین متن موجود در رابطه با تاریخ هنر در نظر گرفته می شود، سال های سال است که کتاب راهنمای کامل و جامعی برای تشریح مراحل مختلف توسعه ی هنر در جای جای جهان بوده است. هزاران هزار دانشجو از طریق این کتاب، روایت شدن داستان تاریخ هنر را به همراه تمامی جنبه های اجتماعی، دینی، اقتصادی و فرهنگی آن به نظاره نشسته اند و فهم خود را از هنر، معماری، نقاشی و مجسمه سازی ژرف تر ساخته اند. کتاب هنر در گذر زمان با بهره گیری از پرداخت کامل خود به تاریخ، تأکید ویژه اش بر شرایط تأثیرگذار و بازسازی های دقیق و پرمایه ی هنری، توانسته به جایگاهی ویژه در کتاب های مرجع دست یابد. کتاب هنر در گذر زمان علاوه بر توضیحات کامل، دربردارنده ی تصاویر متعدد و بااهمیتی است که این اثر را بدون تردید به مرجعی منحصر به فرد برای فهم چگونگی مسیر شکل گیری و توسعه ی هنرهای مختلف در طول زمان تبدیل می کند.

کتاب هنر در گذر زمان


ویژگی های کتاب هنر در گذر زمان

برنده ی جایزه ی تکستی سال 2001

هلن گاردنر
هلن گاردنر، زاده ی 1878 و درگذشته ی 1946، تاریخ نگار هنر و معلم آمریکایی بود. کتاب هنر در گذر زمان از او، همچنان به عنوان متن استاندارد برای کلاس های تاریخ هنر آمریکا در نظر گرفته می شود.گاردنر در نیوهمپشایر به دنیا آمد و پس از چندی به شیکاگو رفت. او در سال 1901 در رشته ی مطالعات کلاسیک از دانشگاه شیکاگو فارغ التحصیل شد. گاردنر مدتی را به تدریس پرداخت اما دوباره برای تحصیل در رشته ی تاریخ هنر وارد همان دانشگاه شد. او در سال 1920 به مقام استادی در دانشکده ی هنر شیکاگو رسید و باقی عمر خود را صر...
نکوداشت های کتاب هنر در گذر زمان
An invaluable reference.
مرجعی بسیار ارزشمند.
Amazon Amazon

One of the central monuments of art-historical study.
یکی از ستون های اصلی مطالعات هنری تاریخی.
Library Journal Library Journal

The most widely read and respected history of art in the English language for over 85 years.
پرمخاطب ترین و تحسین شده ترین تاریخ هنر به زبان انگلیسی برای بیش از 85 سال.
Cengage

قسمت هایی از کتاب هنر در گذر زمان (لذت متن)
زمان آفرینش هر اثر هنری، پیوندی فشرده با شکل ظاهر آن یا در یک کلام با سبک آن دارد. به بیان دیگر، سبک هر اثر هنری، تابعی از دوره ی تاریخی آن اثر است. تاریخ نگاری هنر با تفکیک آثار متعلق به معماری، پیکرتراشی و نقاشی به چندین سبک بر پایه ی شباهت های موجود میان آن ها و زمان یا دوره های آفرینش آن ها به حیات خویش ادامه می دهد.

فضا، در تجربه ی روزمره ی ما، «ظرف» محدود یا نامحدود احجام یا اشیا است. در تحلیل آثار هنری، ما فضا را محدود و قابل سازماندهی هنری و بیانی تلقی می کنیم. معماری، تجسم پیش پا افتاده ترین تجربه ی ما از دستکاری واقعی در فضا است، لیکن هنر نقاشی غالبا می کوشیده است تصویری (یا پنداری) از دنیای سه بعدی پیرامون ما را بر یک سطح دو بعدی بیافکند.