کتاب یاس کبود

Yas-e Kabood
کد کتاب : 111044
شابک : 978-6227808896
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 236
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب یاس کبود اثر راضیه تجار

یاس کبود عاشقانه ای است آرام؛ در حال و هوای روز های تهران قدیم. جایی حوالی چهار راه سر چشمه، در خانه هایی با دیوار هایی خوش رنگ، حیاط هایی بزرگ و محاط بر حوض های آبی رنگ. پر از گلدن و و بوته های یاس خوش عطر که درز دیوار ها را می گیرند و بالا می روند و سر می کشند داخ کوچه ها.
روز هایی خوش عطر که هم عصر با استبداد رضا خانی شده است و بیرون این چهار دیواری ها را به غایت نا امن ساخته است. دیگر کوچه های تهران محل امنی برای زنان نیست.
در بخشی از کتاب می خوانیم:
این سرما را تنها یک چیز بر هم می زند. مشتی یاس که در جیب بغل داشت. که هرگاه سر خم می کرد و نفسی عمیق می کشید این عطر و بو نرم تر از نرم، تا عمق جانش فرو می نشست. عصر به خانه سرهنگ رفته بود. نه با چادر که بی چادر. نه با روبنده که بی روبنده. نه با پای جورابدار که با شلیته و تنبان بالای زانو. برای یک دم دلش فرو ریخته بود. وقتی در را به رویش گشوده بود رو گردانده و استغفر اللهی گفته بود.

کتاب یاس کبود

راضیه تجار
راضیه تجار، متولد 1326 در تهران و دارای مدرک کارشناسی روانشناسی است. از جمله سوابق کاری راضیه تجار به موارد زیر می توان اشاره داشت: از موسسین انجمن قلم و دبیرانجمن آن، عضو شورای کارگاه رمان، مسئول صفحه ادب و هنر روزنامه جام جم و همکاری 17 ساله با این روزنامه، عضو شورای کارگاه رمان، همکاری با پیک قصه نویسی، مدرس و داور داستان نویسی در آموزش و پرورش، عضو هیات علمی بنیاد پروین اعتصامی، عضو شورای فیلم نامه نویسی و ادبیات در بنیاد فارابی، دبیر تحریریه فصلنامه قصه، عضو شورای داستان نویسی بنیاد دفاع...