کتاب زیر نور موضعی (زرکوب)

Under localized light
مجموعه نمایشنامه های ایوب آقاخانی دهه ی 90
کد کتاب : 111213
شابک : 978-6225820555
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 724
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

زیر نور موضعی (شومیز)
Under localized light
مجموعه نمایشنامه های ایوب آقاخانی دهه ی 90
کد کتاب : 111200
شابک : 978-6225820357
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 724
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب زیر نور موضعی اثر ایوب آقاخانی

ایوب آقاخانی، زاده‌ی نخستین روز از آبان ۱۳۵۴ در شهر تبریز، از نویسندگان موفق مطرح نسل سوم نمایشنامه‌نویسان کشور است. او دانش‌آموخته‌ی این رشته و کارشناس ارشد رشته‌ی ادبیات نمایشی است و بیش از بیست سال تا زمان چاپ این سه مجلد است که در دانشگاه‌های کشور در رشته‌های تئاتر و سینما تدریس می‌کند و بارها برای نمایشنامه‌هایش موفق به اخذ جوایز در رقابت‌های داخلی و بین المللی شده است.
آقاخانی موسس یک گروه فعال تئاتری با عنوان «پوشه» است که از سال ۱۳۷۴ تا کنون با این نام مشغول تولید تئاتر است.
او علاوه بر نویسندگی و کارگردانی، بازی هم می‌کند و داشتن این وجوه مختلف در کارنامه‌ی کاری‌اش، همچنین نگاه پررنگ اجتماعی او در کنار بازی‌های زبانی و فرمال و تنوع چشمگیر در آثارش، او را میان نویسندگان هم نسلش بسیار متمایز می‌کند.

کتاب زیر نور موضعی (شومیز)

ایوب آقاخانی
ایوب آقاخانی متولد 1 آبان 1354 در تبریز بازیگر، کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون است.دارای مدرک تحصیلی کارشناس نمایش با گرایش ادبیات نمایشی از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی 1378 و کارشناس ارشد نمایش با گرایش ادبیات نمایشی از دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس 1381.فعالیت خود را از سال 1373 وقتی 19 ساله بود بصورت کارآموز از رادیو شروع کرد و نمایش های رادیویی زیادی اجرا کرد ، او سپس در دانشگاه وار عرصه تئاتر شد.سال 1380 اولین نمایشنامه خود به نام دوئتی کوتاه برای پاییز ر...
قسمت هایی از کتاب زیر نور موضعی (لذت متن)
کلامی با دوست درباره ی این مجلد دیگر برد و باختی در کار نیست. جنگ یه به پایان رسیده و یا «سرد» است و نوعش متفاوت. اینجا و این دهه حریم امنی شده. کسی نمی تواند نادیده ات بگیرد. تنها حق دارد دوستت نداشته باشد و این یعنی امنیت. دیگر چه بردی؟ چه باختی؟ حریف کیست؟ هدف کجاست؟ نویسنده ای وارد دهه ی نود شده که جوایز و ستایش هایی به دست دارد و «دیگر ننویس تا خبرت کنیم» زهر آگینی به دیگر دست! نویسنده ای با چهره ای تاب خورده از درد، اما راضی از پشت سر و حضورش؛ راضی از خط حیات قلمش با تجربیاتی یکه و یگانه و سرک کشیدن هییی در منظومه ادبیات نمایشی کشور نازنینش. درست است جنگ با جهانی که در پذیرفتن تو مقاومت دراد با پیروزی ات به سر آمده، اما نبرد و پنجه انداختن با خود ادامه دارد. هنوز باید جاهایی سر بزنم که شاید پس از آن رسالت خودم، مأموریت خودم که از طرف خودم برایم تعیین شده به درستی انجام شود و این هنوز تو را درگیر زایشی می کند که اصرار داری خوش قوراه باشد و شعارهای عمودی پرتاب نکند و جعل انتزاعی هویت انسان معاصر در دستور کارش نباشد. لرد و لای نمی پذیرد. باید مجرب باشد. اما زلال. این هم خود یک سختی عظیم است. بله. دهه ی نود برای این نویسنده، دهه ی آسانی نیست و هنوز با خود سر جنگ دارد . درست است که تکلیف آن چثه ی تکیده ی در صف که دهه ی هفتاد دیدی معلوم شده، اما هنوز در پی گرفتن عکسی بهتر در عکاسخانه ای زبده تر است.