کتاب زن و مسائل قضایی و سیاسی

Women and judicial and political issues
مبانی حقوق زن از نظر اسلام 3
کد کتاب : 111337
شابک : 978-9647299817
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 124
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب زن و مسائل قضایی و سیاسی اثر مرتضی مطهری

کتاب زن و مسائل قضایی و سیاسی، شامل پنج جلسه سخنرانی استاد شهید مطهری است، که به زن و چهار مسئله شهادت، قضاوت، افتاء و سیاست پرداخته و به سوالاتی که معمولا در این موضوعات مطرح است پاسخ داده شده است.
مبحث امروز ما از مباحثی است که مربوط به زن است ولی نه در مسائل خانوادگی؛ مربوط به حقوق خانوادگی نیست بلکه مربوط به امور اجتماعی است. به طور کلی بعضی از مباحث ما مربوط به مسائل قضایی است و بعضی دیگر مسائل سیاسی.
در مسائل قضایی دو مطلب است که از نظر زن و مرد باید مورد توجه قرار بگیرد: یکی موضوع شهادت زن است، که شهادت زن از نظر اسلام با شهادت مرد در سه جهت فرق می‌کند. دیگر در موضوع خود قضاوت است که لااقل در فقه شیعه زن نمی‌تواند قاضی شود ولی مذاهب دیگر فقهی اسلامی، بعضی با شیعه موافق هستند و بعضی دیگر نه. مثلا فقه شافعی نظیر فقه شیعه نظر می‌دهد و می‌گوید زن نمی‌تواند قاضی باشد ولی فقه حنفی این جور نیست.

کتاب زن و مسائل قضایی و سیاسی

مرتضی مطهری
مرتضی مطهری (زادهٔ ۱۳ بهمن ۱۲۹۸ در فریمان – ترور شدهٔ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ در تهران) روحانی شیعه، استاد فلسفهٔ اسلامی و کلام اسلامی و تفسیر قرآن، عضو هیئت موتلفه اسلامی و از نظریه‌پردازان نظام جمهوری اسلامی ایران بود. وی قبل از انقلاب سال ۱۳۵۷ استاد دانشکده الهیات دانشگاه تهران بود. بعد از انقلاب به ریاست شورای انقلاب منصوب شد.سید روح‌الله خمینی علاقهٔ زیادی به وی داشت، تا آنجا که بعد از مرگش گفت: «فرزند عزیزی را که پارهٔ تنم و حاصل عمرم بود، از دست دادم» در ادبیات جمه...