کتاب در جستجوی هوش اخلاقی (نسخهٔ امضا شده)

Moral intelligence
مهارت شناختی مبتنی بر عقل سلیم
کد کتاب : 111427
شابک : ‏‫‭978-6222811136‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 217
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2023
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب در جستجوی هوش اخلاقی (نسخهٔ امضا شده) اثر فرزاد صباغ پور

هوش اخلاقی، توانایی فرد در تشخیص درست از نادرست و اتخاذ رفتاری اخلاقی در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود است. کتاب «در جستجوی هوش اخلاقی»، قطب‌نمای اخلاقی قدرتمندی ترسیم می‌کند تا با مطالعه‌ی آن، توانایی برقراری تصمیماتی را داشته باشید که با ارزش‌ها و اصول شخصی‌تان همخوان و هم‌سو باشد.
هوش اخلاقی تنها پیروی از مجموعه‌ای از قوانین یا پایبندی به هنجارهای اجتماعی نیست، بلکه شامل همدلی با دیگران، حساس بودن به نیازهای آن‌ها و رفتار توأم با احترام و مهربانی است. افرادی که هوش اخلاقی بالایی دارند، معمولا مورد احترام و اعتماد اطرافیان خود قرار می‌گیرند و اغلب به عنوان یک الگو در نظر گرفته می‌شوند. برای نمونه، در محل کسب و کار، هوش اخلاقی می‌تواند بسیار برجسته باشد. کارکنانی که هوش اخلاقی بالایی دارند، با صداقت بیشتری دست به عمل می‌زنند و به ارزش‌ها و مأموریت شرکت متعهد هستند. آن‌ها همچنین به احتمال زیاد، قادر حل معضلات اخلاقی دیگران و اتخاذ تصمیماتی هستند که به نفع شرکت و ذی‌نفعان آن باشد.
کتاب «در جستجوی هوش اخلاقی»، رفتارهای مبتنی بر عقل سلیم و خرد جمعی و فردی را بر اساس واکنش‌های انسانی بررسی می‌کند. به طور کلی، هوش اخلاقی یک ویژگی مهم برای افراد و سازمان‌هاست، زیرا به ساختن جامعه‌ای اخلاقی‌تر با افرادی مسئولیت‌پذیر یاری می‌رساند.

کتاب در جستجوی هوش اخلاقی (نسخهٔ امضا شده)

فرزاد صباغ پور
فرزاد صباغ‌پور، متولد 1344، نویسنده‌ی ایرانی است. او کارشناس مهندسی مکانیک طراحی جامدات از دانشگاه تهران، فوق لیسانس مهندسی صنایع با گرایش مدیریت سیستم ها و بهروری . صباغ‌پور با بیش از سی سال سابقه مدیریت و تحقیق در زمینه رفتار انسان، هوش عاطفی، هوش اجتماعی و هوش اخلاقی است.این نویسنده و پژوهشگر تهیه کننده و گوینده پادکست در جستجوی هوش اخلاقی است.