کتاب هزار و یک شب

Las mil noches y una noche
کد کتاب : 111483
مترجم :
شابک : 978-6220604358
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 89
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب هزار و یک شب اثر ماریو وارگاس یوسا

کتاب « هزار و یک شب» نوشته « ماریو وارگاس یوسا» توسط انتشارات نی منتشر شده است.
ماریو وارگاس یوسا، نویسنده مشهور پرویی، با تأثیر بسزایی در ادب اسپانیایی و جهانی شناخته می‌شود. او در تاریخ ۲۸ مارس ۱۹۳۶ در آرکاتا، پرو، متولد شد. وارگاس یکی از نویسندگان برجسته اسپانیایی زبان در قرن بیستم و بیست و یکم بوده و به عنوان یکی از پیشوایان جریان سررشته‌ی "رئالیسم سحرآمیز" شناخته می‌شود. آثار وارگاس شامل رمان‌ها، داستان‌ها، انجامات مسرحی، و مقالاتی درباره‌ی هنر و ادبیات هستند. او با توجه به موضوعاتی چون هویت، عدالت اجتماعی، و نقدهای به سیاست‌ها و رژیم‌های قدرتمند در آثارش، نقش مهمی در تبیین مسائل اجتماعی و انسانی ایفا کرده است.
یکی از معروف‌ترین آثار ماریو وارگاس «رنگ ونداگونیو» نوشته‌ای بی‌نظیر در داستان‌نویسی و جنسیت شناسی به‌شمار می‌آید. این رمان کلاسیک، جایزه نوبل ادبی را دریافت کرده و به عنوان یکی از مهم‌ترین آثار ادبی قرن بیستم شناخته می‌شود. در آثارش، وارگاس به تداوم تاریخ و افسانه‌ها در محیطی خیالی و تا حدودی غیرممکن می‌پردازد.

کتاب هزار و یک شب

ماریو وارگاس یوسا
ماریو بارگاس یوسا، در ۲۸ مارس سال ۱۹۳۶ در آرکیپای پرو به دنیا آمد. وی تنها فرزند پدر و مادرش بود و والدینش پنج ماه بعد از ازدواج از هم جدا شدند. ۱۰ سال اول زندگیش را در بولیوی و با مادرش گذراند. پس از آن که پدربزرگش مقام دولتی مهمی در پرو به دست آورد، همراه مادرش در سال ۱۹۴۶ به سرزمینش بازگشت. دوران کودکی او با سختی سپری شد.در ۱۴ سالگی پدرش وی را به دبیرستان نظام فرستاد که تأثیری ژرف و پایا بر او نهاد و ایده ی نخستین رمانش را در ذهنش پروراند. نگرش داروین گرایانه ی او نسبت به زندگی حاصل تجربه ...
قسمت هایی از کتاب هزار و یک شب (لذت متن)
ملک زاده قمرالزمان زیباروترین جوان در دیار خالدان بود که از اندام به بید می مانست و از برازندگی به غزال. در ملاحت و فصاحت به حد کمال بود. ملک زاده ی جوان در کردار خود باوقار بود و از مزاح و سبک رفتاری بس بیزار و گریزان. سال عمرش که به بیست رسید، پدرش، ملک شهرمان، خواست پیش از مرگ خود، او را به مملکت سلطان کند، اما ملک زاده پیش از آن باید زن می گرفت.