کتاب دست نامرئی

The Unseen Hand and Other Plays
  • 15 % تخفیف
    80,000 | 68,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: نیماژ نیماژ
    نویسنده:
کد کتاب : 111571
مترجم :
شابک : 978-6003678217
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 60
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب دست نامرئی اثر سام شپرد

سام شپرد یک نمایشنامه نویس، نویسنده و بازیگر آمریکایی بسیار معروف بود. او در تاریخ 5 نوامبر 1943 در فورت شرریدان، ایلینویز، آمریکا متولد شد و در تاریخ 27 ژوئیه 2017 در ورهام، کنتاکی، درگذشت. شپرد به عنوان یکی از نمایشنامه نویسان برجسته و نوآور در ادبیات نمایشی آمریکا شناخته می‌شود. نمایشنامه‌های سام شپرد بسیار تأثیرگذار و پراهمیت بوده و اغلب به بررسی موضوعاتی چون خانواده، تعاملات انسانی، تاریخ، هویت، و انزوا می‌پرداخت. او به عنوان یک نمایشنامه نویس آمریکایی که سبک خود را بازتابی از زندگی روستایی و شخصیت‌های مردمی آمریکایی به تصویر می‌کشید، شناخته می‌شد.علاوه بر نمایشنامه‌ها، سام شپرد همچنین به عنوان بازیگر در سینما نیز شناخته می‌شد و در برخی از فیلم‌های معروف مانند "پاریس، تگزاس" (Paris, Texas) و "جوزف کارنتر" (The Right Stuff) نقش‌آفرینی کرده بود.

سام شپرد در طول زندگی خود تعداد زیادی جایزه و افتخار ادبی دریافت کرد و به عنوان یکی از نمایشنامه‌نویسان برجسته دنیای ادبی و نمایشی شناخته شد. او در تاریخ 27 ژوئیه 2017 به دلیل بیماری خود را وداع گفت، اما آثار و افکار او همچنان در ادبیات و هنر به یادگار خواهند ماند.

کتاب دست نامرئی

سام شپرد
ساموئل شپارد راجرز چهارم (Samuel Shepard Rogers IV) (زاده ۵ نوامبر ۱۹۴۳ - درگذشتهٔ ۲۷ ژوئیه ۲۰۱۷) نمایش‌نامه‌نویس، کارگردان و بازیگر آمریکایی بود. شپرد در طول زندگی حرفه‌ای اش بیش از ۴۰ نمایش‌نامه نوشت.سم شپرد برای اولین بار در سال ۱۹۷۱ با نمایش دهان کابوی مورد توجه قرار گرفت.از جمله فیلم‌های او می‌توان به چیزهای درست، بلک‌تورن، حماقت برای عشق، باندیداس، ماگنولیاهای فولادی، پرونده پلیکان اشاره کرد. او یکی از نویسندگان فیلم‌نامه فیلم پاریس، تگزاس بود. او...