کتاب سازمان مجاهدین خلق پیدایی تا فرجام (۱۳۸۴-۱۳۴۴)

(Mojahedin-e Khalq Organization Arising & the end (1965-2005
خلاصه دوره سه جلدی
کد کتاب : 111742
شابک : 978-6005786040
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 476
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب سازمان مجاهدین خلق پیدایی تا فرجام (۱۳۸۴-۱۳۴۴) اثر گروه نویسندگان

کتاب سازمان مجاهدین خلق پیدایی تا فرجام که یک برهه زمانی را از سال ۴۴ تا ۸۴ در بر می گیرد، اولین تحقیق جامع، مستند و تحلیلی درباره تاریخچه چهل‌ ساله سازمان مجاهدین خلق و حاصل ۵ سال تلاش گروهی از پژوهشگران تاریخ معاصر و علوم سیاسی در موسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی می‌باشد. بسیاری از اسناد و تصاویر این کتاب برای اولین بار ارائه و منتشر شده است.
جلد اول آن، دوره زمانی سالهای ۴۴ تا ۵۴ و مشتمل بر وقایع تأسیس، گسترش تشکیلاتی و تغییر رسمی ایدئولوژی به مارکسیسم می‌باشد.
جلد دوم، سالهای ۵۴ تا ۶۴ را شامل می‌شود که وقایع پس از تغییر ایدئولوژی و نیز تحولات سازمان را در طول انقلاب اسلامی اعم از ایجاد درگیری، زمینه‌سازی حرکتهای مسلحانه و ترورهای کور یا هدفمند را تشریح می‌نماید.
جلد سوم، مقطع زمانی سالهای ۶۴ تا ۸۴ و در بردارنده مسایل سازمان در خارج کشور و همچنین استقرار در عراق و همکاری با رژیم صدام در دوره جنگ تحمیلی و نهایتا نابودی تشکیلاتی پس از سقوط رژیم بعث می‌باشد.
کلیه اعلامیه‌ها و نشریات منتشر شده سازمان در داخل و خارج کشور ونیز انتشارات سایر گروهها و احزاب در این کتاب مورد بررسی و استناد قرار گرفته و مشتمل بر گفتگوهای اختصاصی با گروهی از اعضای سابق سازمان و صاحبنظران تاریخ سیاسی چند دهه اخیر ایران می‌باشد.

کتاب سازمان مجاهدین خلق پیدایی تا فرجام (۱۳۸۴-۱۳۴۴)

دسته بندی های کتاب سازمان مجاهدین خلق پیدایی تا فرجام (۱۳۸۴-۱۳۴۴)