کتاب خواست نیستی

The Will to Nothingness
جستاری درباره تبارشناسی اخلاق نیچه
کد کتاب : 111770
مترجم :
شابک : 978-6227178371
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 313
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب خواست نیستی اثر برنارد رجینستر

کتاب «خواست نیستی» درباره تبارشناسی اخلاق تأثیرگذارترین کتاب نیچه است که همچنان به عنوان یک معمای باقی مانده است، به ویژه در ادعای اصلی خود: ابداع اخلاق مسیحی یک عمل انتقام جویانه است، و به این ترتیب است که باید سوء ظن انتقادی را برانگیزد. برنارد رجینستر در «خواست نیستی» با الهام از ادعای نیچه مبنی بر اینکه اخلاق «نشانه‌ها» یا «نشانه‌های» حالات عاطفی فاعل‌های اخلاقی هستند، تلاش تازه‌ای برای درک این ادعا و اهمیت آن انجام می‌دهد. رابطه بین اخلاق و عواطف به‌جای بیانی، به‌عنوان کارکردی در نظر گرفته می‌شود: هدف تبارشناسی اخلاق مسیحی این است که نشان دهد چگونه برای برآوردن نیازهای عاطفی خاص به خوبی مناسب است.

یک نیاز عاطفی خاص، که در عاطفه کینه آشکار می شود، نقش برجسته ای در تحلیل اخلاق مسیحی ایفا می کند. این نیاز به این است که جهان اراده فرد را منعکس کند، که ریشه در میل خاص به سمت قدرت یا خم کردن جهان به خواست خود دارد. انتقام به طور قابل قبولی به عنوان هدف تقویت یا بازگرداندن قدرت درک می شود، و اختراع ارزش های جدید روش خاصی برای انجام این کار است: با تغییر اراده عامل (ارزش های او)، آنچه را که برای او قدرت محسوب می شود تغییر می دهد. با آشکار ساختن اینکه چگونه ایفای چنین نقش کارکردی در اقتصاد عاطفی عوامل اخلاقی مناسب است، تحقیقات تبارشناسی شک انتقادی را نسبت به اخلاق مسیحی برمی انگیزد. استفاده از این دیدگاه اخلاقی به عنوان ابزاری برای انتقام، مشکل ساز است، نه به این دلیل که غیراخلاقی است، بلکه به این دلیل که از نظر عملکردی خود را تضعیف می کند.

کتاب خواست نیستی

برنارد رجینستر
برنارد رجینستر فیلسوف آمریکایی است. او پروفسور رومئو التون در الهیات طبیعی در دانشگاه براون است. رجینستر به دلیل تخصص خود در فلسفه فردریش نیچه، به ویژه تصدیق نیچه شناخته شده است.
نکوداشت های کتاب خواست نیستی
Reginster has produced an extraordinarily readable and useful text that stands out in relation to the many books and articles written on Nietzsche's Genealogy.
رجینستر متن فوق العاده خواندنی و مفیدی را تولید کرده است که در رابطه با کتاب ها و مقالات فراوانی که در مورد تبارشناسی نیچه نوشته شده است، برجسته است.
G. Wrisley, CHOICE

قسمت هایی از کتاب خواست نیستی (لذت متن)
در برداشت رایج فرض این است که تبارشناسی بداهت ارزشهای اخلاقی مان را راه نشان دادن اتفاقی و احتمالی بودن تاریخی آنها به چالش میکشد. منظور از احتمالی بودن یا پیشایندی تاریخی این است که ارزشهای اخلاقی اموری ناگزیر ودند که حتما باید اتفاق می افتادند چرا که آنها دیر زمانی در سرتاسر دوره هایی از تاریخ بشری حضور نداشتند. در این شرایط و احوال تاریخی ای که ما اکنون پشت سر گذاشتیم این باورها پیش آمدند اما اگر در شرایط و اوضاع تاریخی متفاوتی زندگی کرده بودیم چه بسا آنها پیش نمی آمدند و ارزشهای بسیار متفاوتی داشتیم.