کتاب وسترن های هالیوودی و اسطوره آمریکایی

Hollywood Westerns and American Myth
اهمیت هوارد هاکس و جان فورد برای فلسفه سیاسی
کد کتاب : 111795
مترجم :
شابک : 978-6229661772
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب وسترن های هالیوودی و اسطوره آمریکایی اثر رابرت بی پیپین

در این کتاب راهگشا، یکی از برجسته‌ترین فیلسوفان آمریکا، به طور درخشانی به بررسی وضعیت و اقتدار قانون و ماهیت وفاداری سیاسی از طریق مطالعه دقیق سه فیلم وسترن کلاسیک هالیوود می‌پردازد: رودخانه سرخ هاوارد هاکس و مردی که به لیبرتی والانس شلیک کرد و جست‌وجویان جان فورد.

رابرت پیپین این فیلم‌ها را روایت‌های اسطوره‌ای پیچیده از لحظه‌ای کلیدی در تاریخ آمریکا می‌داند: «تاسیس دوم» یا گسترش غرب. سوال اصلی او این است که چگونه این فیلم‌ها مشکلات کلاسیک را در روان‌شناسی سیاسی بررسی می‌کنند، به‌ویژه اینکه چگونه فضایل یک جمهوری تجاری در زمانی که فضایل قهرمانانه و رزمی بسیار مهم بودند، بر افراد تأثیر گذاشت. پیپین نشان می‌دهد که وسترن‌ها پرسش‌های اصلی را در مورد تفاوت بین خشونت خصوصی و انتقام و ادعای دولت مبنی بر انحصار قانونی خشونت مطرح می‌کنند و نشان می‌دهند که چگونه این ادعاها تجربه می‌شوند و می‌پذیرند یا رد می‌شوند.

شرح پیپین از بهترین فیلم های وسترن هالیوود این ژانر را در مرکز سنت اندیشه سیاسی قرار می دهد و خوانش های او سوالاتی را در مورد روانشناسی سیاسی و احساسات سیاسی که در اندیشه سیاسی معاصر نادیده گرفته شده اند به وجود می آورد.

کتاب وسترن های هالیوودی و اسطوره آمریکایی

رابرت بی پیپین
رابرت بوفورد پیپین (متولد 14 سپتامبر 1948) فیلسوف آمریکایی است. او استاد خدمات برجسته Evelyn Stefansson Nef در کمیته اندیشه اجتماعی جان یوف، گروه فلسفه و کالج دانشگاه شیکاگو است.پیپین مدرک لیسانس خود را از کالج ترینیتی در هارتفورد، کنتیکت دریافت کرد. و دکترای وی در فلسفه از ایالت پن به سرپرستی استنلی روزن. قبل از انتقال به شیکاگو، وی چندین سال در بخش فلسفه در UCSD تدریس می کرد، جایی که هنری آلیسون و هربرت مارکوزه را در میان همکارانش حساب کرد. در سال 2009 وی کرسی فلسفه Spinoza را در دانشگاه آم...
نکوداشت های کتاب وسترن های هالیوودی و اسطوره آمریکایی
This book is an important read in both form and substance for all cultural historians.
این کتاب از نظر شکل و محتوا برای همه مورخان فرهنگی یک مطالعه مهم است.
Choice

Let me say straightaway that it is a very thoughtful, observant book, well worth the time for any reader who takes Hawks, Ford, and the Western seriously
بی درنگ بگویم که این کتاب بسیار متفکرانه و قابل توجهی است که برای هر خواننده ای که هاکس، فورد و وسترن را جدی می گیرد ارزش وقت گذاشتن را دارد.
New Republic New Republic

قسمت هایی از کتاب وسترن های هالیوودی و اسطوره آمریکایی (لذت متن)