کتاب عصر پریکلس

The Age Of Pericles
کد کتاب : 111833
مترجم :
شابک : 978-6002780096
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 133
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب عصر پریکلس اثر دان ناردو

کتاب «عصر پریکلس»، نوشته‌ی دان ناردو، یکی از کتاب‌های مجموعه‌ی «تاریخ جهان» انتشارات ققنوس است که به معرفی و بررسی دوره‌ای از تاریخ یونان‌باستان که با نام سیاست‌مدار مشهور آن دوران، پریکلس، شناخته می‌شود می‌پردازد. این کتاب با زبانی روان و جذاب، خواننده را به دنیای گذشته‌ی یونان می‌برد و از جنگ‌های معروف بین یونان و ایران تا شکل‌گیری نخستین دموکراسی تمام‌عیار تاریخ جهان، از وقایع و رویدادهای مهم و تأثیرگذار آن دوره می‌گوید.
پریکلس، سیاستمداری بود که بیش از سی‌سال بر سیاست‌های داخلی و خارجی آتن نظارت داشت و آن دولت-شهر را به اوج قدرت و شکوه رساند. او مدافع فرهنگ و مشوق هنرمندان بود و ساختمان‌های عمومی باشکوهی برپا کرد. او همچنین توسعه‌طلبی دو‌آتشه بود که مایل بود قدرت آتن را به هزینه‌ی همسایگانش و با استفاده از همه ابزارهای ضروری همچون ارعاب، ارتش و نیروی نظامی آشکار گسترش دهد. برخی پژوهشگران سوق‌دادن آتن به‌سوی عظمت و وقوع جنگ‌های پلوپونزی را که آتن و دیگر نقاط یونان را به نابودی کشاند، به اون نسبت داده‌اند.
دان ناردو، مورخ، آهنگساز و نویسنده‌ی آمریکایی است که نزدیک به پانصد کتاب در زمینه‌های مختلف نوشته است. وی در کتاب عصر پریکلس، با استفاده از منابع معتبر و مستند، به تاریخ‌نگاری دقیق و انصاف‌بخش از آن دوره پرداخته است. وی هم با تحسین از فضایل پریکلس و هم با انتقاد از عیوب و نقص‌های او، از عصر او می‌گوید. وی به شناخت تحلیلی از روان‌شناسی‌اجتماعی یونان در آن دوره می‌پردازد و به توصیف و تحلیل وضعیت راه‌ها، مناسبات اجتماعی، بانوان، تفریحات، دربار، ارتش و مکان‌های دیدنی و موضوعات مختلف در یونان می‌پردازد.
کتاب «عصر پریکلس»، یک کتاب جذاب و آموزنده است که به خواننده کمک می‌کند تا با تاریخ، فرهنگ و ادبیات یونان‌باستان آشنا شود و از آن به‌عنوان یک منبع الهام‌بخش برای خلاقیت و نوآوری در زندگی استفاده کند. این کتاب، با ترجمه‌ی فاطمه ایجی، توسط انتشارات ققنوس به چاپ رسیده است.

کتاب عصر پریکلس

دان ناردو
دان ناردو متولد 22 فوریه 1947 ، مورخ ، آهنگساز و نویسنده آمریکایی است. وی با نزدیک به چهارصد و پنجاه کتاب منتشر شده ، یکی از پرکارترین نویسندگان در ایالات متحده و یکی از برجسته ترین نویسندگان آثار تاریخی کودکان و نوجوانان است.