کتاب ژوزف استالین

Joseph Stalin
دیکتاتور اتحاد شوروی
کد کتاب : 111848
مترجم :
شابک : 978-9643118754
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 110
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

معرفی کتاب ژوزف استالین اثر برندا هاوگن

استالین یک رهبر انقلابی و سیاسی شوروی بود که اتحاد جماهیر شوروی را رهبری کرد. او به عنوان دبیر کل حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی (1922-1952) و رئیس شورای وزیران اتحاد جماهیر شوروی (1941-1953) قدرت را در دست داشت. او که در ابتدا کشور را به عنوان بخشی از یک رهبری جمعی اداره می کرد، قدرت را برای تبدیل شدن به یک دیکتاتور در دهه 1930 تثبیت کرد. از نظر ایدئولوژیک به تفسیر لنینیستی مارکسیسم پایبند بود، او این ایده ها را به عنوان مارکسیسم-لنینیسم رسمیت داد، در حالی که سیاست های خود او استالینیسم نامیده می شود.

استالین که در یک خانواده فقیر در گوری در امپراتوری روسیه (گرجستان کنونی) به دنیا آمد، قبل از پیوستن به حزب کارگر سوسیال دموکرات مارکسیست روسیه در مدرسه روحانی تفلیس شرکت کرد. او روزنامه حزب، پراودا را سردبیر کرد و از طریق دزدی، آدم ربایی و راکت های حفاظتی برای جناح بلشویک ولادیمیر لنین سرمایه جمع آوری کرد. او که بارها دستگیر شد، چندین بار تبعید را نیز تجربه کرد. پس از اینکه بلشویک ها در انقلاب اکتبر قدرت را به دست گرفتند و یک دولت تک حزبی تحت حزب کمونیست جدید در سال 1917 ایجاد کردند، استالین به دفتر سیاسی حاکم بر آن پیوست. استالین با خدمت در جنگ داخلی روسیه قبل از نظارت بر تأسیس اتحاد جماهیر شوروی در سال 1922، رهبری کشور را پس از مرگ لنین در سال 1924 به عهده گرفت. در دوران استالین، سوسیالیسم در یک کشور به یک اصل اصلی ایدئولوژی حزب تبدیل شد. در نتیجه برنامه های پنج ساله او، کشور دستخوش جمع آوری کشاورزی و صنعتی شدن سریع شد و یک اقتصاد فرماندهی متمرکز ایجاد کرد. اختلالات شدید در تولید مواد غذایی به قحطی 1930-1933 کمک کرد که میلیون ها نفر را کشت. استالین برای ریشه کن کردن "دشمنان طبقه کارگر" متهم، پاکسازی بزرگ را به راه انداخت که در آن بیش از یک میلیون نفر عمدتا در سیستم اردوگاه‌های کار اجباری گولاگ زندانی شدند و حداقل 700000 نفر بین سال‌های 1934 و 1939 اعدام شدند. کتاب « ژوزف استالین » همراه با عکس‌های دیدنی ، زندگی این مرد را از کودکی تا به هنگام وقوع انقلاب شوروی و سپس آغاز جنگ سرد و به قدرت رسیدن مطلق این رهبر بلامنازع شرح می‌دهد.

کتاب ژوزف استالین

برندا هاوگن
برندا هاوگن (Brenda Haugen) فعالیت خود را در زمینه روزنامه نگاری آغاز کرد و قبل از پیدا کردن خود به عنوان نویسنده، به عنوان روزنامه نگار برنده جایزه فعالیت داشت. از آن زمان، او تا به حال بیش از 50 کتاب و ویرایش صدها کتاب دیگر، که بیشتر آنها برای کودکان است. فارغ التحصیل دانشگاه داكوتای شمالی در گرند فوركس، براندا در داكوتای شمالی با سگ خود، آلیس زندگی می كند كه وقتی به انجمن Humane رفت، برنا را انتخاب كرد و تصور می كرد آنجا است تا سگ دیگری را به فرزندخواندگی بگذارد.