کتاب واژه نامه هایدگر

Dictionnaire Heidegger
کد کتاب : 111871
مترجم :
شابک : 978-6002783714
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 359
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 22 اردیبهشت
نوع چاپ : دیجیتال - POD

معرفی کتاب واژه نامه هایدگر اثر ژان ماری ویس

کتاب « واژه نامه هایدگر» نوشته « ژان ماری ویس» توسط نشر ققنوس منتشر شده است. مارتین هایدگر ، فیلسوف بزرگ آلمانی، یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین شخصیت‌های فلسفی قرن بیستم بود. او در ۲۶ سپتامبر ۱۸۸۹ در شهر مسکونه در آلمان متولد شد و در ۲۶ مه ۱۹۷۶ در فرایبورگ، آلمان درگذشت. هایدگر برای اسهامات بسیار مهم خود در فلسفه و تأثیرگذاری بر نظریه‌های فلسفی معاصر شناخته می‌شود.

او به عنوان بنیان‌گذار مکتب وجود‌شناسی یا "هستی شناسی وجودی" شناخته می‌شود. هایدگر به موضوعاتی چون وجود، زمان، زبان، تاریخ، و انسان پرداخت و اثرات عمیقی در فلسفه و تفکر معاصر داشت. وی به عنوان یکی از مهمترین فیلسوفان فنومنولوژی و همچنین بررسی وجودی شناخته می‌شود. هایدگر تأثیر بزرگی بر ادبیات، هنر، و فلسفه داشت و به عنوان یکی از بزرگترین فیلسوفان قرن بیستم شناخته می‌شود. او مفاهیمی چون "وجودیت" و "زمینه وجودی" را مطرح کرد و نظریاتی جدید درباره مفهوم واقعیت و وجود ارائه داد. هایدگر از نظریه‌های پیچیده و زبان پردازی عمیقی برای بررسی وجود انسان و علاقه به آن داشت. او همچنین به بحران انسان مدرن و رابطه انسان با فناوری و طبیعت پرداخت. به عنوان یکی از مهمترین فیلسوفان تأثیرگذار قرن بیستم، هایدگر به توسعه نظریه‌های فلسفی و تبیین معنا و اهمیت وجود انسان در جهان علمی و انسانی کمک کرد.

کتاب واژه نامه هایدگر

ژان ماری ویس
ژان ماری وایس فیلسوف فرانسوی است که در سال 1950 در رودز متولد شد و در 14 می 2011 در تولوز درگذشت.مهمترین اثر او ناخودآگاه مدرن ها است که در سال 1999 منتشر شد.
دسته بندی های کتاب واژه نامه هایدگر