کتاب اخلاق جنسی در اسلام و جهان غرب

Sexual Ethics in Islam and in the Western World
  • 29,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: صدرا صدرا
    نویسنده:
کد کتاب : 111958
شابک : 978-9645600073
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 108
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1982
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 50
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اخلاق جنسی در اسلام و جهان غرب اثر مرتضی مطهری

مرتضی مطهری، یکی از مراجع دینی و فیلسوفان برجسته ایرانی بود و در زمینه‌های مختلفی از جمله فلسفه، عرفان، اخلاق، و دین فعالیت داشت. او در زمینه اخلاق جنسی نیز نظراتی داشته است.

مرتضی مطهری با تأکید بر اصول اخلاق اسلامی، اخلاق جنسی را به عنوان بخشی از زندگی انسان معرفی کرده و اهمیت آن را تأکید کرده است. وی بر این باور بود که اخلاق جنسی باید با تعالی و کامیابی روحی و اخلاقی همراه باشد. مرتضی مطهری از ازدواج و پایبندی به اصول اخلاقی در زندگی جنسی حمایت می‌کرد. او معتقد بود که ازدواج، مکمل طبیعی اخلاق جنسی است و به جلوگیری از گناهان جنسی کمک می‌کند. وی به اهمیت احترام و تعهد در ازدواج تأکید داشت و توصیه می‌کرد که زن و مرد در ازدواج با هم احترام و تعهد داشته باشند. مرتضی مطهری همچنین از اهمیت تربیت اخلاقی در موضوعات جنسی یاد می‌کرد و توصیه می‌کرد که اخلاق جنسی از سنین کودکی تدریس شود تا جوانان بتوانند با اصول اخلاقی در این زمینه آشنا شوند و از خطاهای جنسی جلوگیری کنند.

در کل، مرتضی مطهری به عنوان یک عالم دینی و فیلسوف مسلمان، اخلاق جنسی را به عنوان یک جنبه مهم از اخلاق اسلامی مورد توجه قرار داد و تأکید کرد که این مسئله باید با توجه به اصول اخلاقی اسلامی و با رعایت احترام به اخلاق و تعهد در ازدواج پیش برود.

کتاب اخلاق جنسی در اسلام و جهان غرب

مرتضی مطهری
مرتضی مطهری (زادهٔ ۱۳ بهمن ۱۲۹۸ در فریمان – ترور شدهٔ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ در تهران) روحانی شیعه، استاد فلسفهٔ اسلامی و کلام اسلامی و تفسیر قرآن، عضو هیئت موتلفه اسلامی و از نظریه‌پردازان نظام جمهوری اسلامی ایران بود. وی قبل از انقلاب سال ۱۳۵۷ استاد دانشکده الهیات دانشگاه تهران بود. بعد از انقلاب به ریاست شورای انقلاب منصوب شد.سید روح‌الله خمینی علاقهٔ زیادی به وی داشت، تا آنجا که بعد از مرگش گفت: «فرزند عزیزی را که پارهٔ تنم و حاصل عمرم بود، از دست دادم» در ادبیات جمه...
دسته بندی های کتاب اخلاق جنسی در اسلام و جهان غرب