کتاب دانش قصه گویی

The Science of Storytelling
کد کتاب : 112108
مترجم :
شابک : 978-6229397404
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب دانش قصه گویی اثر ویل استور

داستان ها ما را شکل می دهند. آنها ما را به سمت تحقق رویاها و جاه طلبی هایمان سوق می دهند و باورهای ما را شکل می دهند. داستان نویسی بخش مهمی از چیزی است که از ما انسان می سازد. بنابراین، چگونه داستان نویسان چیره دست ما را مجبور می کنند؟ در « دانش قصه گویی»، نویسنده برنده جایزه و معلم تحسین شده نویسندگی خلاق، ویل استور، تحقیقات روان‌شناختی خیره‌کننده و علوم اعصاب پیشرفته را در اسطوره‌ها و کهن الگوهای ما به کار می‌گیرد تا نشان دهد چگونه می‌توانیم داستان‌های بهتری بنویسیم، و از جمله، چگونگی داستان‌نویسان را آشکار می‌کند.
نمونه‌های عالی انتخاب شده ویل استور از هری پاتر تا جین آستن تا آلیس واکر، درام یونانی تا رمان‌های روسی تا داستان‌های بومی آمریکایی، شاه لیر تا بریکینگ بد و داستان‌های کودکان را شامل می‌شود. با بخش‌هایی مانند «پرسش دراماتیک»، «ایجاد جهان» و «طرح، پایان‌ها و معنا» و همچنین یک پیوست عملی و گام به گام که به «رویکرد نقص مقدس» اختصاص داده شده است، داستان سرایی دقیقا نشان می‌دهد که چه چیزی باعث کارکرد داستان‌ها می‌شود، و آن را در کنار آثار کلاسیک نویسندگی خلاقانه‌ای مانند «به درون جنگل: سفری پنج‌پرده‌ای به داستان» اثر جان یورک و «هنر دراماتیک نویسی» اثر لاجوس اگری قرار می‌دهد.

دانش قصه گویی که روشنگر و توانمند است، قرار است به منبعی ارزشمند برای نویسندگان از همه اقشار، اعم از رمان نویس، فیلمنامه نویس، نمایشنامه نویس، نویسنده کودکان، یا نویسنده آثار غیرداستانی خلاق یا سنتی تبدیل شود.

کتاب دانش قصه گویی

ویل استور
ویل استور روزنامه نگار و رمان نویس برنده جوایزی است که آثارش در گاردین، ساندی تایمز، نیویورکر و نیویورک تایمز منتشر شده است. کتاب‌های او شامل سلفی: چگونه غرب به خود گرفتار شد و غیرقابل‌قبول‌ها: ماجراهایی با دشمنان علم (Overlook/Abrams Press). دوره های نویسندگی او جزو پرتقاضاترین دوره های کلاس های استاد نگهبان و آکادمی فابر است. او در کنت انگلستان زندگی می کند.