کتاب تعلیم و تربیت در اسلام

Education and training in Islam
کد کتاب : 112181
شابک : 978-9645600462
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 304
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 103
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تعلیم و تربیت در اسلام اثر مرتضی مطهری

مرتضی مطهری، عالم و فیلسوف بزرگ ایرانی و یکی از شخصیت‌های برجستهٔ دینی و فرهنگی ایران، نظریات و دیدگاه‌های متعددی درباره تعلیم و تربیت داشت. او به عنوان یکی از معتبرترین آیات‌عظام و مراجع تقلید شیعه جهان شناخته می‌شود. اینجا به برخی از نظرات و دیدگاه‌های او در خصوص تعلیم و تربیت اشاره خواهیم کرد.

تربیت دینی: مرتضی مطهری بسیار تأکید داشت که تربیت دینی و اخلاقی کودکان و نوجوانان از اهمیت بسزایی برخوردار است. او معتقد بود که تعلیم و تربیت باید با تأکید بر اصول و معارف دینی اسلام انجام شود. نقش والدین: مرتضی مطهری بر والدین تأکید داشت و معتقد بود که آن‌ها مسئولیت اصلی در تربیت فرزندان دارند. وی به والدین توصیه می‌کرد که با دقت و عشق فرزندان خود را تربیت کنند و اصول دینی و اخلاقی را به آن‌ها آموزش دهند. آموزش علمی: مرتضی مطهری بسیار اهمیت به آموزش علمی داد و به تربیت نخبگان و دانشمندان تأکید کرد. وی معتقد بود که تعلیم و تربیت باید به منظور توسعه علم و دانش و بهره‌برداری از توانمندی‌های انسانی برای پیشرفت جامعه انجام شود. تربیت اخلاقی: مرتضی مطهری به تربیت اخلاقی و قوانین اخلاقی تأکید داشت و معتقد بود که این مسائل باید به منظور ایجاد جامعه‌ای عادلانه و اخلاقی از دسترسی عمومی به علم و عقلانیت نهایت توجه را دریافت کنند. تعلیم مذهبی: او به اهمیت آموزش مذهبی و تعالی فرهنگ دینی در جامعه اشاره می‌کرد و به ایجاد آموزشگاه‌ها و مکاتب دینی و فرهنگی تشویق می‌کرد.

در کل، مرتضی مطهری به عنوان یکی از علمای بزرگ اسلامی و ایرانی به اهمیت تعلیم و تربیت در جامعه و تأثیر آن بر پیشرفت و تمدن تأکید می‌کرد و دیدگاه‌های او در این زمینه تاکنون مورد توجه و مطالعه فراوانی قرار گرفته است.

کتاب تعلیم و تربیت در اسلام

مرتضی مطهری
مرتضی مطهری (زادهٔ ۱۳ بهمن ۱۲۹۸ در فریمان – ترور شدهٔ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ در تهران) روحانی شیعه، استاد فلسفهٔ اسلامی و کلام اسلامی و تفسیر قرآن، عضو هیئت موتلفه اسلامی و از نظریه‌پردازان نظام جمهوری اسلامی ایران بود. وی قبل از انقلاب سال ۱۳۵۷ استاد دانشکده الهیات دانشگاه تهران بود. بعد از انقلاب به ریاست شورای انقلاب منصوب شد.سید روح‌الله خمینی علاقهٔ زیادی به وی داشت، تا آنجا که بعد از مرگش گفت: «فرزند عزیزی را که پارهٔ تنم و حاصل عمرم بود، از دست دادم» در ادبیات جمه...
دسته بندی های کتاب تعلیم و تربیت در اسلام