کتاب دنیل لیبسکیند؛ ماجراهایی از زندگی و معماری

Breaking Ground: Adventures in Life and Architecture
کد کتاب : 112238
مترجم :
شابک : 978-6226963541
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 296
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب دنیل لیبسکیند؛ ماجراهایی از زندگی و معماری اثر دانیل لیبسکیند

کتاب حاضر رمانی درباره معماری و نمونه‌ای است که کمتر مشابه آن نوشته شده و مانند یک فیلم سینمایی سکانس‌هایی از رخدادهای زندگی خانواده لیبسکیند را شرح داده و تأثیر آن بر شکل‌گیری ابر آثاری چون موزه یهود برلین، موزه جنگ منچستر و بازسازی مرکز تجارت جهانی را نشان می دهد: «سنگ، فولاد، بتن، چوب و شیشه، ابزارهای من هستند. چالش پیش روی من، طراحی ساختمانی است که با مصالح بی‌زبان، سخن می‌گوید و داستان انسان‌ها را روایت می‌کند. معماری را نمی‌توان از زندگی، و زشتی‌ها و زیبایی‌های دنیای اطراف آن جدا کرد.»
برای هر هنرمندی «ایده» مهم‌ترین نقطه آغاز سفر در دنیای طراحی است و لیبسکیند به خواننده نشان می‌دهد که چگونه از دنیای اطراف می‌آموزد و آنچه را دیگران نمی‌بینند، کشف و به ساختمان تبدیل می‌نماید. خواندن این کتاب نه‌تنها برای هنرمندان و معماران می‌تواند آموزنده باشد، بلکه فراتر از آن حاوی درس‌هایی از زندگی، تلاش و ایستادگی برای رسیدن به هدف است. داستان لیبسکیند به عنوان فرزند خانواده‌ای فقیر که از مصائب جنگ دوم جهانی گریخته و پس از سال‌ها تبعید و آوارگی، در آمریکا ساکن شده‌اند، به ما می‌آموزد چگونه می‌توان از هیچ به همه‌چیز رسید و زمانی‌که همه دنیا بر علیه شما متحد شده‌اند با قدرت معنا و ایده پیروز شد.

کتاب دنیل لیبسکیند؛ ماجراهایی از زندگی و معماری

دانیل لیبسکیند
دانیل لیبسکیند (زاده ۱۲ مه ۱۹۴۶) یک معمار، هنرمند، استاد و طراح صحنه لهستانی-آمریکایی است. لیبسکیند استودیو دانیل لیبسکیند را در سال 1989 به همراه همسرش نینا تاسیس کرد و معمار اصلی طراحی آن است.او برای طراحی و تکمیل موزه یهودیان در برلین، آلمان، که در سال 2001 افتتاح شد، شناخته شده است. در 27 فوریه 2003، لیبسکیند پس از برنده شدن در مسابقه به عنوان معمار طرح اصلی بازسازی جهان، توجه بین المللی بیشتری را به خود جلب کرد.ساختمان های دیگری که او به خاطر آنها شناخته شده است شامل گسترش موزه هنر دنور ...