کتاب سرزمین پرتقال های غمگین

Land of sad oranges
کد کتاب : 112326
مترجم :
شابک : 978-6222208264
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 96
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب سرزمین پرتقال های غمگین اثر غسان کنفانی

سرزمین پرتقال های غمگین، مشتمل بر دوازده داستان کوتاه از نویسنده تحسین شده و سرشناس فلسطینی غسان کنفانی است. این کتاب در فرم و محتوا چنان استاندارد است که در کلیه دانشگاه های سراسر جهان، تدریس می‌شود و در ایران هم تز ها و پایان نامه های زیادی بر اساس فرم و پیرنگ نسخه انگلیسی آن نوشته شده است. برای اولین بار این مجموعه داستان در ایران از زبان اصلی آن، عربی به فارسی برگردانده شده است.
سرزمین پرتقال های غمگین در داستان های مختلف خود درد و رنج ملت فلسطین را از زوایای گوناگونی نشان می‌دهد. گویی می‌خواهد داستان بازتابی از درد و رنج واقعی انسانی باشد. این مجموعه داستان دومین تلاش غسان کنفانی برای ایجاد چشم اندازی نوآورانه درباره دورنمای فلسطین است که با واژگانش سعی در ترسیم آن دارد. دورنما با خاطره ارتباط دارد گویی یک فلسطینی نمی‌تواند از خاطراتش در لحظات آشفتگی و تلخی رها شود یا گویی این خاطره دروازه ای است که با او گذر از آن به تنها راه ممکن برای رسیدن به ذاتش دست می‌یابد.

کتاب سرزمین پرتقال های غمگین

غسان کنفانی
غسان کنفانی (تولد ۹ آوریل ۱۹۳۶عکا - مرگ ۸ ژوئیهٔ ۱۹۷۲ بیروت) نویسنده و روزنامه‌نگار مشهور فلسطینی و یکی از اعضای رهبری جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بود. «غسان کنفانی» از نویسندگان توانای حوزه اجتماعی فلسطین و ادبیات داستانی عربی بود که آثار تأثیرگذارش به دور از شعارزدگی، مفاهیم عمیقی را دربارهٔ زندگی بیان می‌کنند.غسان فائز کنفانی در سال ۱۹۳۶ در خانواده‌ای از طبقه متوسط در عکا متولد شد. او سومین فرزند فائز عبدالرزاق بود که در جنبش ملی بر ضد اشغال بریتانیا فعالیت داشت...