کتاب نبوت

Prophecy
کد کتاب : 112847
شابک : 978-9645600356
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 304
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 27
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب نبوت اثر مرتضی مطهری

کتاب نبوت، مجموعه‌ای مشتمل بر چهارده جلسه سخنرانی بحث و انتقاد انجمن اسلامی پزشکان و استاد شهید مطهری درباره مبحث نبوت است.
سبک بحث یک سبک کاملا ابتکاری است و در یک قالب خاص مثلا قالب متکلمین یا فلاسفه جای نمی‌گیرد، بلکه استاد شهید مطهری با توجه به احاطه خود بر نظرات متکلمین و فلاسفه در این باب و با توجه به نظریات موجود در برخی علوم انسانی جدید مانند روان‌شناسی و با عنایت به شبهاتی که در این باب هست، در کتاب نبوت یک طریق مخصوص را طی کرده‌اند و البته سوالاتی که در پایان جلسات مطرح شده است در تعیین خط سیر بحث موثر بوده است.
استاد شهید مطالب خود را در چهار بخش «راه‌های اثبات نبوت»، «وحی»، «معجزه» و «اعجاز قرآن» دسته‌بندی کرده‌اند و درباره ماهیت «وحی» و ماهیت «معجزه» که معمولا در کتاب‌های کلامی کمتر بحث می‌شود، به تفصیل سخن رانده‌اند.

کتاب نبوت

مرتضی مطهری
مرتضی مطهری (زادهٔ ۱۳ بهمن ۱۲۹۸ در فریمان – ترور شدهٔ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ در تهران) روحانی شیعه، استاد فلسفهٔ اسلامی و کلام اسلامی و تفسیر قرآن، عضو هیئت موتلفه اسلامی و از نظریه‌پردازان نظام جمهوری اسلامی ایران بود. وی قبل از انقلاب سال ۱۳۵۷ استاد دانشکده الهیات دانشگاه تهران بود. بعد از انقلاب به ریاست شورای انقلاب منصوب شد.سید روح‌الله خمینی علاقهٔ زیادی به وی داشت، تا آنجا که بعد از مرگش گفت: «فرزند عزیزی را که پارهٔ تنم و حاصل عمرم بود، از دست دادم» در ادبیات جمه...