کتاب ریشه های جنگ جهانی دوم

The Origins of the Second World War
کد کتاب : 112947
مترجم :
شابک : 978-6220605188
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 285
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1987
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب ریشه های جنگ جهانی دوم اثر ریچارد اوری

جنگ جهانی دوم (World War II)، یکی از بزرگترین و تأثیرگذارترین جنگ‌های تاریخ بود که از سال 1939 تا 1945 به طول انجامید. این جنگ درگیری نظامی بین اتحادیه جماهیر شوروی و اتحادیه جماهیر شوروی در یک سو و متفقین (شامل ایالات متحده، انگلیس، فرانسه و دیگر کشورها) در سوی دیگر بود.

جنگ جهانی دوم به عنوان یک جنگ جهانی شناخته می‌شود چرا که در سطح جهانی و در مناطق مختلفی از جهان اتفاق افتاد. این جنگ با حمله آلمان نازی به لهستان در سپتامبر 1939 آغاز شد و به تصاحب قسمت‌های گسترده‌ای از اروپا توسط نازی‌ها و جنگ در آسیا و اقیانوسیه توسط ژاپن منجر شد.
این کتاب «ریشه های جنگ جهانی دوم» به بررسی دلایل آغاز جنگ جهانی دوم در سپتامبر 1939 و گسترش جنگ اروپایی به جنگ جهانی تا سال 1941 می پردازد. زمانی که آلمان به لهستان حمله کرد، جنگ مورد نظر هیتلر نبود. او به یک جنگ کوتاه علیه لهستان امیدوار بود. در عوض بریتانیا و فرانسه به آلمان اعلام جنگ کردند.

ریچارد اوری استدلال می کند که هر توضیحی در مورد شروع خصومت ها باید چند ملیتی باشد و او نشان می دهد که چگونه خاستگاه جنگ را باید در بی ثباتی اساسی سیستم بین المللی جستجو کرد که با زوال امپراتوری های قدیمی به وجود آمد. بریتانیا و فرانسه و ظهور قدرت های جاه طلب جدید، ایتالیا، آلمان و ژاپن، مشتاق ساختن امپراتوری های جدید برای خود هستند.

کتاب ریشه های جنگ جهانی دوم

ریچارد اوری
ریچارد جیمز اوری (زاده ۲۳ دسامبر ۱۹۴۷) یک مورخ بریتانیایی است که در مورد تاریخ جنگ جهانی دوم و آلمان نازی مطالبی منتشر کرده است. در سال 2007، به عنوان سردبیر تایمز تاریخ کامل جهان، 50 تاریخ کلیدی تاریخ جهان را انتخاب کرد.