کتاب آخرین رز سفید

The Last White Rose
کد کتاب : 112965
مترجم :
شابک : ‫‬‮‭978-6001828331
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 680
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2022
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب آخرین رز سفید اثر آلیسون ویر

الیزابت یورک بزرگترین دختر پادشاه ادوارد چهارم است. او با موهای شعله ور، زیبا و شیرین، مورد تحسین خانواده اش قرار می گیرد. با این حال زندگی او به طور ناگهانی با مرگ پدر محبوبش در اوج زندگی مختل می شود. عموی او، ریچارد سوم بدنام، از مرگ پادشاه ادوارد سوء استفاده می کند و تاج و تخت را تصاحب می کند و دو برادر کوچکتر الیزابت، وارثان قانونی سلطنتی را زندانی می کند. برای همیشه پس از آن آنها به عنوان "شاهزاده ها در برج" شناخته می شوند. پسران دیگر هرگز دیده نمی شوند. در حاشیه این تراژدی، الیزابت در معرض پیشنهادات ریچارد قرار می گیرد تا او را به همسری خود درآورد و ادعای او را برای تاج و تخت مشروعیت بخشد. پادشاه ریچارد برادرانش را به قتل رسانده است، اما او احساس می کند که باید پیشنهاد او را بپذیرد.

گویی در یک افسانه، الیزابت توسط هنری تودور نجات می‌یابد که ریچارد را به چالش می‌کشد و او را در نبرد افسانه‌ای بوسورث فیلد شکست می‌دهد. پس از پیروزی او، هنری پادشاه می شود و از الیزابت می خواهد که همسرش، اولین ملکه سلسله تودور باشد. این ازدواج شاد و مثمر ثمر است، نه تنها خانه های متخاصم لنکستر و یورک - رزهای سرخ و سفید - را متحد می کند، بلکه چهار فرزند زنده به دنیا می آورد که یکی از آنها، هنری هشتم، برای سی و شش سال آینده بر کشور حکومت خواهد کرد.

آلیسون ویر در کتاب «آخرین رز سفید» شخصیت یکی از مهم‌ترین همسران بریتانیا را به تصویر می‌کشد و زندگی دراماتیک الیزابت یورک را در رمانی به تصویر می‌کشد که به دلیل پایه محکم آن در تاریخ بسیار غنی‌تر است.

کتاب آخرین رز سفید

آلیسون ویر
آلیسون ویر متولد ۸ ژوئیه ۱۹۵۱ یک نویسنده انگلیسی رمان های تاریخی است. ویر در شهر لندن زاده شد و رشد نمود.وی خالق رمان هایی همچون: لیدی الیزابت، خائن بی گناه، ارثیه شوم، بازی ازدواج، ملکه اسیر و … است.
نکوداشت های کتاب آخرین رز سفید
Weir tells the story through Elizabeth’s eyes, narrating it in the first person. As with all her books, it is superbly readable and engaging. I doubt we will ever tire of the Tudors, not while we have novelists like Weir to bring them to life.
ویر داستان را از نگاه الیزابت روایت می کند و آن را به صورت اول شخص روایت می کند. مانند تمام کتاب های او، بسیار خواندنی و جذاب است. من شک دارم که ما هرگز از تودورها خسته شویم، نه در حالی که رمان نویسانی مانند ویر داریم تا آنها را زنده کنیم.
Historical Novels Society

Weir provides a realistic feel for the worry Elizabeth’s family experiences as their fortunes shift, especially after Richard III usurps the throne following King Edward’s death, and her brothers disappear while in his custody.
ویر احساسی واقع بینانه برای نگرانی خانواده الیزابت در حین تغییر ثروتشان به وجود می آورد، به خصوص پس از اینکه ریچارد سوم پس از مرگ پادشاه ادوارد تاج و تخت را غصب کرد و برادرانش در حبس او ناپدید شدند.
Booklist Booklist

قسمت هایی از کتاب آخرین رز سفید (لذت متن)