کتاب امر هستی شناختی و هویت علوم سیاسی در ایران

Ontological issue and identity of political science in Iran
رویکرد ترکیبی( کمی - کیفی)
کد کتاب : 112996
شابک : ‫‭978-6008054108
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 274
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب امر هستی شناختی و هویت علوم سیاسی در ایران اثر علی اشرف نظری

دغدغه اصلی کتاب حاضر، تحلیل و ارزیابی دیدگاه های موجود در زمینه دانش سیاسی با هدف ارائه درکی جدید و تلاش برای احیای نظام دانش کاربردی و اندیشه ورز است. در حقیقت، مسئله اصلی نه توصیف صرف وضعیت کنونی علوم سیاسی در ایران بلکه تحلیل و ارزیابی تفاوت هستی شناسی های متفاوت، بررسی جوانب هر یک از آنها در چارچوبی تحلیلی، انجام یک پژوهش پیمایشی و ارائه توصیه هایی انضمامی برای برون رفت از مسائل و مشکلات موجود در حوزه علوم سیاسی در ایران است.
این پژوهش مشتمل بر دو بخش نظری و پیمایشی است. در بخش نظری با تبیین و تحلیل اطلاعات و دانش علمی موجود در زمینه وضعیت علوم سیاسی در ایران، تلاش خواهد شد بنیان های نظری بحث پی ریزی شود. در این چارچوب، تلاش می شود ضمن ادراک مسائل مورد بحث، زمینه های فکری، امکان لازم برای تحلیل چرایی و چگونگی آن نیز مورد توجه قرار گیرد. در بخش دوم از روش پیمایشی بهره گرفته می شود و مطالعات میدانی با استفاده از پرسشنامه (به عنوان ابزار اصلی پژوهش) انجام خواهد گرفت. محور اصلی این پژوهش، مقیاس سازی برای ارزیابی وضعیت علوم سیاسی در ایران با مطالعه نگرش دانشجویان و استادان علوم سیاسی دانشگاه تهران می باشد.

کتاب امر هستی شناختی و هویت علوم سیاسی در ایران

علی اشرف نظری
علی اشرف نظری متولد سال 1358، دانشیاردانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، مدیر بخش سیاست داخلی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، مشاور دانشجویان شاهد و ایثارگر، عضو کمیته علمی جشنواره بین المللی فارابی و عضو گروه علوم سیاسی شورای بررسی متون پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی می باشد.
دسته بندی های کتاب امر هستی شناختی و هویت علوم سیاسی در ایران