کتاب دین در آگاهی مدرن

La Religion dans la Conscience Moderne
کد کتاب : 112997
مترجم :
شابک : ‫‭978-6008054085
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1971
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب دین در آگاهی مدرن اثر پیتر برگر

پیتر لودویگ برگر یک جامعه‌شناس آمریکایی اتریشی الاصل و الهی‌دان پروتستان بود. برگر به دلیل کارش در جامعه شناسی دانش، جامعه شناسی دین، مطالعه مدرنیزاسیون و کمک های نظری به نظریه جامعه شناسی شناخته شد.
برگر مسلما بیشتر به خاطر کتابش با همکاری توماس لاکمن، «ساخت اجتماعی واقعیت: رساله ای در جامعه شناسی دانش» (نیویورک، 1966)، که یکی از تأثیرگذارترین متون در جامعه شناسی دانش به شمار می رود، شناخته می شود. و نقش اساسی در توسعه ساخت گرایی اجتماعی ایفا کرد. در سال 1998 انجمن بین المللی جامعه شناسی این کتاب را به عنوان پنجمین کتاب تأثیرگذار در زمینه جامعه شناسی در طول قرن بیستم معرفی کرد.

برگر بیشتر دوران حرفه‌ای خود را به تدریس در مدرسه جدید تحقیقات اجتماعی، دانشگاه راتگرز و دانشگاه بوستون گذراند. برگر قبل از بازنشستگی از سال 1981 در دانشگاه بوستون بود و مدیر موسسه مطالعات فرهنگ اقتصادی بود.

کتاب دین در آگاهی مدرن

پیتر برگر
پیتر لودویگ برگر (انگلیسی: Peter L. Berger؛ زادهٔ ۱۷ مارس ۱۹۲۹-درگذشت ۲۷ ژوئن ۲۰۱۷) جامعه‌شناس اتریشی‌الاصل آمریکایی که برای کارهای خود دربارهٔ جامعه‌شناسی شناخت، جامعه‌شناسی دین، مطالعات نوسازی، و کمک‌های نظری به نظریه جامعه‌شناختی، شناخته شده است.