کتاب معنای زندگی

the meaning of life
کد کتاب : 11316
مترجم :
شابک : 978-6009640379
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 128
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب معنای زندگی اثر تری ایگلتون

عبارت "معنی زندگی" برای بسیاری از افراد یک مفهوم عجیب و غریب است. اما در کتاب معنای زندگی منتقد مشهور تری ایگلتون ، نگاه جدی یا اغلب سرگرم کننده به سوال می کند و پاسخ شگفت آور خود را ارائه می دهد.
ایگلتون ابتدا بررسی می کند که قرن ها متفکران و نویسندگان - از مارکس و شوپنهاور گرفته تا شکسپیر ، سارتر و بکت - به سوال نهایی معنا پاسخ داده اند. با این حال وی اظهار می دارد که این مسئله در دوران مدرن فقط مسئله ساز است. اما به جای مقابله با آن ، بسیاری از ما با پر کردن زندگیمان از همه چیز از فوتبال گرفته تا روابط جنسی ، علم و ... ، با احساس بی معنایی و پوچی در زندگی خود کنار می آییم. از طرف دیگر ، ایگلتون خاطرنشان می کند ، بسیاری از افراد تحصیل کرده معتقدند که زندگی یک حادثه تکاملی است که معنای ذاتی ندارد. . ایگلتون این دیدگاه از معنا را مورد بررسی قرار می دهد و نتیجه می گیرد که این دیدگاه ناتوان است. او در عوض استدلال می کند که معنای زندگی راه حلی برای یک مسئله نیست بلکه مسئله زندگی به روشی معین است. این متافیزیکی نیست بلکه اخلاقی است. این چیزی جدا از زندگی نیست ، بلکه چیزی است که باعث می شود زندگی ارزش پیدا کند یعنی کیفیت ، عمق ، فراوانی و شدت زندگی.
در اینجا بحثی درخشان از مسئله ی معنا توسط یک متفکر برجسته مطرح شده است با پایان بندی ای بسیار جدی در ذهنش. ایگلتون در کتاب معنای زندگی فلسفه ، ادبیات و منطق را به هم می آمیزد و با ترکیب این سه فلسفه ی زندگی را برای مخاطبانش شرح می دهد.

کتاب معنای زندگی

تری ایگلتون
تری ایگلتون (به انگلیسی: Terry Eagleton) (زاده ۲۲ فوریه ۱۹۴۳) نظریه‌پرداز ادبی بریتانیایی است. بسیاری او را تأثیرگذارترین منتقد ادبی زندهٔ بریتانیا می‌دانند.او با تکیه بر نظریه‌های مارکسیست‌های اروپایی از جمله والتر بنیامین، لویی آلتوسر و پیر ماشری، مخاطبان فراوانی یافت و با پیروی از افکار این نظریه‌پردازان از شیوه‌ای ماتریالیستی برای مطالعه ادبیات بهره برد. این شیوه او در نوشته‌هایش در مورد ساموئل ریچاردسون و خواهران برونته نمود دارد. پافشاری ایگلتون بر پیچ...
نکوداشت های کتاب معنای زندگی
Eagleton's is unlike most works on life's meaning, in which writers often invoke theology. Eagleton's notion of love may seem to lead back to theism, but he shows us we can have meaningful lives whatever our theology, and he invites us all to choose. He deserves a place in most collections.
کتاب ایگلتون برخلاف بسیاری از آثار در مورد معنی زندگی است که در آن نویسندگان غالبا از خداشناسی و الهیات استفاده می کنند. ممکن است به نظر برسد که مفهوم عشق ایگلتون به الهیات بازمی گردد ، اما او به ما نشان می دهد که می توانیم زندگی معناداری داشته باشیم فارغ از هر نوع خداشناسی ای که به آن باور داریم. او همه ما را به انتخاب دعوت می کند. او شایسته جایگاهی ویژه است.
Leslie Armour, Library Journal

Regardless of whether you agree with him, you'll find yourself challenged by this little book.
فارغ از آنکه ایگلتون را باور دارید یا نه این کتاب کوچک شما را به چالش می کشد.
Houston Chronicle

This is a brief, ambitious, and satisfying book. As a survivor of the theory wars, Terry Eagleton has emerged as a critic and thinker who will help us theologues ponder not only life's meaning but the next steps we should take
این یک کتاب کوتاه ، جاه طلبانه و رضایت بخش است. تری ایگلتون به عنوان یک بازمانده از جنگهای تئوری ، در نقش یک منتقد و متفکر ظاهر شده است که به ما کمک می کند نه تنها در معنای زندگی بلکه در قدمهای بعدی ای که باید برداریم نیز تامل کنیم
Gary R. Hall, Anglican Theological Review

قسمت هایی از کتاب معنای زندگی (لذت متن)
پس این امکان وجود دارد که پرسش معنای زندگی پاسخی داشته باشد، ما هرگز نتوانیم به آن برسیم. اگر این طور باشد ما در وضعیتی شبیه به راوی داستان نقش قالی اثر هنری جیمز قرار داریم. در این داستان راوی از نویسنده معروف و معروف و مورد علاقه ی خود می شنود که در اثر او طرحی مخفی وجود دارد که زیر هریک از تصاویر و عبارت ها خود را پنهان کرده است. اما پیش از آن که راوی حیرت زده و به شدت کنجکاو بتواند این طرح را کشف کند نویسنده می میرد. شاید نویسنده او را سر کار گذاشته باشد. یا شاید فکر می کرده چنین طرحی در کارش وجود دارد اما به واقع وجود نداشته است، شاید هم راوی طرح را می دیده بدون آن که بداند آن را دیده و دریافته است. یا شاید هر طرحی که خود او بسازد پاسخ گوی مسئله باشد.

حتی قابل درک است که ندانستن معنای زندگی، خود بخشی از معنای زندگی است، درست همان طور که نشمردن تعداد کلماتی که در سخنرانی بعد از شام ادا می کنم، به من کمک می کند که این سخنرانی را به انجام برسانم. شاید زندگی در غفلت ما از معنای بنیادی آن ادامه می یابد، همان طور که سرمایه داری از دیدگاه کارل مارکس. آرتور شوپنهاور فیلسوف در همین مایه ها فکر می کرد، و همین طور هم زیگموند فروید.

یکی از نیرومندترین پرسش های مربوط به معنای زندگی که راه حل خوش بینانه ندارد با عنوان تراژدی شناخته می شود. از میان کلیه صورت های هنری، تراژدی آن صورتی است که با بیشترین دقت و استواری رویاروی پرسش معنای زندگی قرار می گیرد، و متهورانه آمادگی دارد که هولناک ترین پاسخ ها را در برابر آن بگذارد. تراژدی در ظریف ترین شکل خود واکنشی جسورانه به ماهیت بنیادی وجود انسان است.