کتاب در میان ما

Between Us: How Cultures Create Emotions
فرهنگ ها چگونه احساسات را شکل می دهند
کد کتاب : 113208
مترجم :
شابک : 978-6225914339
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 232
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2022
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب در میان ما اثر باتیا مسکیتا

کتاب «در میان ما: فرهنگ‌ها چگونه احساسات را شکل می‌دهند» اثر باتیا مسکیتا، سفری جذاب به تعامل پیچیده بین فرهنگ و احساسات را به خوانندگان ارائه می‌دهد. این کاوش علمی که در سال 2020 منتشر شد، از درک متعارف احساسات فراتر می‌رود و یک بافت فکری را ارائه می‌کند که روان‌شناسی، انسان‌شناسی و مطالعات بین‌فرهنگی، تار و پود آن است. اثر مسکیتا به‌عنوان پلی بین قلمرو احساسات و تنوع فرهنگی عمل می‌کند و خوانندگان را دعوت می‌کند تا از مناظر غنی عبور کنند، جایی که زمینه‌های فرهنگی اساس تجربیات عاطفی ما را شکل می‌دهند. این کتاب به‌عنوان یک سفر فکری آشکار می‌شود که در پیچیدگی‌های زندگی عاطفی انسان با درک دقیقی از نیروهای فرهنگی در حال بازی است. در مرکز تحقیقات مسکویتا مفهوم «رژیم‌های عاطفی» نهفته است، اصطلاحی که او برای جمع‌بندی هنجارها، ارزش‌ها و شیوه‌های فرهنگی که نحوه‌ی درک، بیان و تنظیم احساسات را در یک جامعه‌ی خاص دیکته می‌کنند، به کار می‌برد. این مفهوم بدیع، تبدیل به قطب‌نما می‌شود‌ که خوانندگان را در مناظر فرهنگی متنوع، از جوامع جمع‌گرا تا فرهنگ‌های فردگرا هدایت می‌کند‌ و زمینه‌های احساسی منحصربه‌فردی را که توسط این ساختارهای اجتماعی شکل گرفته است، آشکار می‌کند. یکی از ویژگی‌های متمایز «در میان ما»، ادغام ماهرانه‌ی مسکیتا از مطالعات بین فرهنگی، تحقیقات قوم‌نگاری و نظریه‌های روانشناختی است. رویکرد میان‌رشته‌ای او، درک خواننده را از اینکه چگونه احساسات ثابت جهانی نیستند، بلکه به‌صورت پویا توسط زمینه‌های فرهنگی شکل می‌گیرند، غنی می‌سازد. او تشریح می‌کند که چگونه شادی، خشم، غم و ترس می‌توانند لباس‌های فرهنگی متنوع بپوشند. همچنین او اسطوره‌ی یک حقیقت عاطفی منحصر‌به‌فرد را رد کرده و در عوض، کثرت ذاتی در بیان عاطفی انسان در فرهنگ‌ها را در‌بر می‌گیرد.
از جنبه‌های جذاب دیگر کتاب در ارتباط آن با جهان جهانی‌شده نهفته است، جایی که فرهنگ‌ها به هم نزدیک می‌شوند و با هم برخورد می‌کنند. کاوش مسکیتا در مورد اینکه چگونه تنوع فرهنگی بر تجربیات عاطفی تأثیر می‌گذارد، راهنمای به موقعی برای پیمایش در پیچیدگی‌های تعاملات چندفرهنگی می‌شود و درک بیشتر از مناظر احساسی متنوعی را که در جامعه‌ی جهانی به هم پیوسته ما وجود دارند، تقویت می‌کند.
«در میان ما» برای کسانی که مشتاق سفری هستند که از مرزهای انضباطی فراتر می‌رود و در راه‌های عمیقی که فرهنگ‌ها زندگی عاطفی ما را شکل می‌دهند و جست‌وجو می‌کنند، به‌عنوان یک دعوت فریبنده است.

کتاب در میان ما

باتیا مسکیتا
باتیا مسکیتا یک روانشناس اجتماعی هلندیی است. او استاد روانشناسی در دانشگاه لوون بلژیک است و در آنجا نقش فرهنگ در احساسات و عواطف در فرهنگ و جامعه را مطالعه می کند. او مدیر مرکز روانشناسی اجتماعی و فرهنگی در لوون است.